Ga naar inhoud

trage PC + foutmelding


ED1995

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Heb de indruk dat mijn pc trager en trager werkt. Deze is ondertussen ook wel al 4 jaar oud dus het is wel begrijpelijk dat hij niet meer zo snel werkt als in het begin. Het gaat om een Toshiba Satellite C55-A-1D7. Verder heb ik deze week ook al 3 keer een blauw scherm op mijn pc gekregen met daarop dat hij fouten aan het verzamelen is, daarna wordt mijn pc afgesloten en ook weer terug opgestart en ik ben wel niets kwijt maar het is wel irritant aangezien dat gewoon onaangekondigd gebeurt. Iemand die mij kan helpen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Speccy is niet gelijk iets vreemds te zien.

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee hoor je hebt alles goed gedaan maar blijkbaar zijn er beschadigde bestanden die niet gerepareerd kunnen worden.

Ik vermoed dat het bestand cng.sys de schuldige is voor je problemen, zal proberen uit te zoeken of en hoe dit te repareren valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.