Ga naar inhoud

Pc Samenstellen


Super

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik weet niet of ik hier met deze vraag op het juiste forum zit, maar hier is mijn vraag:

 

Ik zou graag een pc samenstellen. De pc moet vlot en stil draaien. Ik speel ook af en toe wel eens een game en als deze niet zou blokkeren zou het perfect zijn. Mijn budget voor deze pc is rond de 500 euro. Liefst minimum 8GB en minimum 1TB Harde Schijf.

Ik zou later ook graag een Hackintosh maken en dan moeten de componenten compatibel zijn met die software

Ik heb hier niet echt veel verstand van, dus zou er iemand willen helpen?

Alle advies is welkom.

Alvast Bedankt

 

Super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superjona bedankt voor ja antwoord. Hier het stappenplan

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Games, Sociale media, zware programma's (videobewerking, fotoshop,...) voor wat van alles.
  • Wat is mijn budget? Rond de 500 euro (een wat meer valt te bespreken)
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - een Samenstelling
  • Ga ik overklokken? - Als mijn systeem hiermee een pak sneller zal lopen valt het misschien wel te overwegen
  • Ga ik later upgraden? - Ja, ik ga later upgraden
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Een DVD-brander/lezer is niet echt nodig en kan ik later nog altijd toevoegen. Een ingebouwd Wi-Fi kartje is misschien wel handig omdat ik thuis aan mijn bureau maar een ethernetkabel heb, maar dat kan altijd opgelost worden. Een optische geluidspoort is niet nodig (ook dit kan ik later nog toevoegen).
  • Ga ik zelf assembleren? - Ik zou het zelf wel in elkaar willen zetten dat lijkt me leuker en dan kan je zeggen dat je hem helemaal zelf hebt gebouwd.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Een besturingssysteem is niet nodig, die installeer ik later zelf wel. Ik zou later wel graag een mac-OS installeren op die pc dus het is handig als de componenten compatibel zijn met mac-OS (hackintosh)
  • Ga ik zelf installeren? - Ik ga het zelf doen (zie vraag 8)
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Een Corsair 100R Silent Edition of een  Corsair Carbide 100R Window  lijkt me een goede keuze. Liefst een Intel processor. Voor de rest maak het niet echt uit. Ik zou wel graag hebben dat alles zo stil mogelijk draait en toch heel goed functioneert.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Een draadloze toetsenbord en muis zouden tof zijn maar dat is niet dringend (buiten het budget)
  • Heb ik specifieke wensen? - Ik wil een heel stille en snelle pc.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België; Azerty
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb dit systeem voor je samengesteld.

 

Zoals je merkt zit ik serieus boven je budget, maar helaas is het simpelweg onmogelijk om een degelijke samenstelling te maken van ongeveer 500 euro voor een systeem die sterk moet zijn in gaming en zwaardere programma's. Eigenlijk zou ik ook nog aanraden om even door te sparen en een GTX 1050 Ti of misschien GTX 1060 te nemen in plaats van de gewone 1050 die ik hier gekozen heb. Verder heb ik een Intel Core i5 uit de Kaby Lake generatie gebruikt. De processorkoeler vind ik persoonlijk niet erg luidruchtig, maar als je hier erg gevoelig aan bent loont het misschien wel de moeite om een aparte koeler te nemen zoals de Cooler Master Hyper TX3 of de wat performantere Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Verder is er een SSD aanwezig, een 1TB harde schijf, een goed uitgerust moederbord en een degelijke voeding.

 

Wat de Hackintosh betreft is er helaas niet genoeg informatie aanwezig over de compatibliteit met de nieuwste Kaby Lake processoren en recente moederborden, maar ik heb wel voor componenten gekozen van merken die in het verleden hebben aangetoond dat ze goed overweg konnen met een Hackintosh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.