Ga naar inhoud

Smartphone Android via USB op win 10


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Tot vorige week kon ik , als ik de Smartphone koppelde met een USB kabel naar de laptop , het volgende via verkenner zien ……. Telefoon geheugen  en ook SD kaart  m.a.w. ik kon zo met verkenner zien wat er op staat , er bv foto's ,filmpjes afhalen en ook in de map foto's bijzetten . Nu kan het enkel nog via PTP   en niet meer als MTP .

Toch al bij al een vreemde situatie …éérst heeft alles gewerkt op de Acer …dus via de USB aansluiting de     MTP   als   PTP    en nu niet meer , enkel nog PTP   en jammer genoeg ,het belangrijkste voor mij dan is de MTP ( sd kaartje zie ik niet meer )  het wordt ook niet gedetecteerd bij het inpluggen via de USB  met een geluidje !!

Ik heb het probleem met een Wiko en een Acer ...en telkens op de Acer laptop !!!   op de Samsung laptop van de kleinzoon werkt alles zoals het hoort ....dus via verkenner kan ik het interne van de smartphone zien  en ook de SD kaart .

 

Bij de Samsung laptop werkt alles prima  …dus het  moet toch ergens in de windows  10 zitten van de Acer

Ik heb Vrijdag avond ook een update gedownload en geïnstalleerd op de Acer …het noemde media feature pach voor N en KN versie win 10 …ik kwam dat ook tegen voor zulke problemen ?  doch het heeft niet geholpen.

Dus wie weet raad ...graaaaaaag  hoor !!!!

grt,

françois

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Francois51,

 

De enige raad die ik weet is switchen van PTP-modus naar MTP modus.

Probeer het volgende:

Sluit de smartphone aan de USB-kabel.

De Notificatiebalk omlaag swipen (naar beneden navigeren).

Tap vervolgens op het USB-symbool.

Dan is er een mogelijkheid om te switchen PTP-modus naar MTP modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, jonasthegamer zei:

François,

Misschien kan je eens een andere USB poort proberen op uw computer

Mvg,

Jonas

  Dag Jonas,

 

heb ik al geprobeerd , dus het werkt niet met een smartphone van Wiko en Acer  op de Acer laptop   op de Samsung laptop van de kleinzoon werkt het wel.  dus het probleem moet in de Acer laptop zitten .

 

grt,

 

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, iEscape zei:

@Francois51,

 

 

De enige raad die ik weet is switchen van PTP-modus naar MTP modus.

Probeer het volgende:

Sluit de smartphone aan de USB-kabel.

De Notificatiebalk omlaag swipen (naar beneden navigeren).

Tap vervolgens op het USB-symbool.

Dan is er een mogelijkheid om te switchen PTP-modus naar MTP modus.

 

Hallo iESCAPE

 

Wat je schrijft is correct , als je de phone aansluit , krijg je op de smartphone de melding  USB connection , Allow this computer to acces your phone data ...dus kiezen annuleren of toestaan ...ik klik op toestaan. Dan raak ik het phone scherm aan , aan de bovenkant en scroll naar beneden .Dan krijg ik 3 opties .  opladen // Bestandsoverdracht ..bestanden overzetten naar windows of Mac ( MTP)  en de derde optie is dan  Foto -overdracht ..foto's of bestanden overzetten als MTP niet wordt ondersteund .

Dus ik kan alleen connectie krijgen in PTP  en dan zie ik staan via verkenner intern geheugen ...ik hoor dan ook het geluidje als je op een laptop een USB spul aansluit.

Als ik kies voor MTP  dan ja , gebeurd er NIETS ...geen connectie zichtbaar , ook geen connectie geluidje ...en ik zie ook de SD kaart die in de phone zit niet staan ...ik kan hier dus niets afhalen of bijzetten en het is voor mij de SD kaart van 64 Gb ...die dus wel degelijk belangrijk is voor mij.

 

en toch nog even herhalen ...toto over een paar weken terug , was er geen enkel probleem .

 

grt,

 

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Francois51 zei:

Als ik kies voor MTP  dan ja , gebeurd er NIETS ...geen connectie zichtbaar , ook geen connectie geluidje ...en ik zie ook de SD kaart die in de phone zit niet staan ...

 

OK, nu u op de smartphone  de MTP-modus hebt ingeschakeld, neem ik aan dat dat ook wordt vast gehouden  563def749e0f8-pray1.gif

 

Raadpleeg anders  de handleiding van de smartphone indien de instellingen niet wordt vastgehouden, hoe de instellingen zijn om de MTP modus vast te houden.

Ik moet toegeven dat ik Wiko smartphone niet ken.

 

Koppel vervolgens de smartphone van de computer af -netjes verwijderen, indien die optie er is bij hardware verwijderen.

Even wachten . . . . . , en sluit de smartphone weer aan de computer.

Als de MTP-modus  blijft ingeschakeld (dat is wat we hopen) dan is de smarphone zichtbaar via de Verkenner.

 

41 minuten geleden, Francois51 zei:

toto over een paar weken terug , was er geen enkel probleem .

 

Is er iets gewijzigd op de computer en/of de smartphone ?

Is het mogelijk om de computer door middel van een systeemherstel terug te zetten naar een systeemherstelpunt, voor het probleem is ontstaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, iEscape zei:

 

 

OK, nu u op de smartphone  de MTP-modus hebt ingeschakeld, neem ik aan dat dat ook wordt vast gehouden  563def749e0f8-pray1.gif

 

 

Raadpleeg anders  de handleiding van de smartphone indien de instellingen niet wordt vastgehouden, hoe de instellingen zijn om de MTP modus vast te houden.

Ik moet toegeven dat ik Wiko smartphone niet ken.

 

Koppel vervolgens de smartphone van de computer af -netjes verwijderen, indien die optie er is bij hardware verwijderen.

Even wachten . . . . . , en sluit de smartphone weer aan de computer.

Als de MTP-modus  blijft ingeschakeld (dat is wat we hopen) dan is de smarphone zichtbaar via de Verkenner.

 

 

Is er iets gewijzigd op de computer en/of de smartphone ?

Is het mogelijk om de computer door middel van een systeemherstel terug te zetten naar een systeemherstelpunt, voor het probleem is ontstaan ?

 

Als ik een keuze heb gemaakt op de smartphone MTP of laden of PTP  blijft deze ook staan , m.a.w. op de laatst door aangegeven keuze ... dus bij PTP gaat hij bij inpluggen inde USB naar het interngeheugen van de smartphone en kan ik het ook zien ...hoorde ook bij inpluggen het geluidje , dus er is een connectie

 

stond de smartphone laatst keuze op MTP  en plug ik in , geen connectie geluid en ook niets te zien .   En bij de Samsung is dat wel het geval , op het pc scherm zie ik de 2 ballkjes met de aanduiding intern geheugen  en sd kaart . er is dus gewoon geen connectie !!   als ik dan de USB kabel laat ingeplugd zitten en ik schakel op de phone over van MTP  naar PTP  ...connectie geluidje  en ik zie het interngeheugen staan ...schakel ik over naar MTP  ...connectie geluidje van uitschakelen wel , maar geen  connectie geluid ...dus er is geen connectie en met gevolg niets te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, iEscape zei:

Is er iets gewijzigd op de computer en/of de smartphone ?

Is het mogelijk om de computer door middel van een systeemherstel terug te zetten naar een systeemherstelpunt, voor het probleem is ontstaan ?

 

Wat is het antwoord?

 

21 minuten geleden, Francois51 zei:

...schakel ik over naar MTP  ...connectie geluidje van uitschakelen wel , maar geen  connectie geluid ...dus er is geen connectie en met gevolg niets te zien

 

De verbinding naar  MTP modus is dus goed!.

 

Op 27-3-2017 om 18:37, Francois51 zei:

op de Samsung laptop van de kleinzoon werkt alles zoals het hoort ....

 

Dan neem ik aan dat de SD-kaart wel in orde is.

Vreemd en mijn glazen bol ziet niets meer . . . .

 

Kijk even hier, het is een verouderd topic, en voer de suggestie van falstring uit.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, iEscape zei:

 

Wat is het antwoord?

 

 

De verbinding naar  MTP modus is dus goed!.

 

 

Dan neem ik aan dat de SD-kaart wel in orde is.

Vreemd en mijn glazen bol ziet niets meer . . . .

 

Kijk even hier, het is een verouderd topic, en voer de suggestie van falstring uit.

 

 

 

 

Goede morgen ,

 

nog geen oplossing voor het probleem,

 

terug zetten in de tijd was niet mogelijk ...ik kan jammer genoeg niet ver genoeg terug gaan .

 

ben even vaan zien naar het oude bericht van Falstring ....en ik zie nergens in apparaat beheer voor de USB items  een kruisje staan ...ik heb meerdere USB aanduidingen , en als ik daar op klik krijg ik de melding van correcte werking !!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens om de usb poorten van de pc te resetten.

 

Koppel alle usb apparaten los van de pc.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

 

Sluit daarna opnieuw de smartphone aan en kijk wat het resultaat is.

Daarna mag je de andere usb apparaten ook weer aansluiten.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.