Ga naar inhoud

Laptop toetsenbord doet niet meer na water laten vallen


Derp

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gisteravond heb ik een glas water over het toetsenbord van mijn laptop laten vallen. Ik heb toen gelijk de laptop ondersteboven gezet en de stekker eruit gehaald. Echter heb ik hem wel aangelaten. Na een minuutje of 10 dacht ik dat alles er wel uit zou zijn, en heb hem aan de buitenkant droog gemaakt en weer aan de lader gedaan. Alles leek prima, maar na zo'n 10 minuten gaf het toetsenbord op. Ik heb hem toen weer ondersteboven gehouden en met een fohn overal langs geweest. 1-2 uur later deed een groot deel van de toetsen het weer, maar sommige ook niet. Weer een tijdje ondersteboven gehouden en toen deden alle toetsen het niet meer helaas. Vanochtend wakker geworden, toetsen doen het nog steeds niet, op de uit/aanknop na, wat bij mijn laptop ook een "toetsenbord toets" is.

 

Is er nog hoop? Kan ik iets doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Passer zei:

Derp, welkom op PCH

 

Je had er direct ook de batterij moeten uithalen - mogelijk is het te laat nu, maar je weet maar nooit.

Haal die er zo snel mogelijk uit en lees ook deze pagina  (<klik!)

Hoe verwijder ik de batterij?

 

Dat wilde ik in eerste instantie ook doen, alleen kan de accu van mijn laptop er niet zo 1,2,3 uit. Denk je dat er sprake is van kortsluiting aan de hand van mijn beschrijving? Laptop gaat gewoon prima aan en uit, en ook het scherm werkt prima. Mousepad ook geen problemen. Het is echt alleen de toetsen die niet registreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK denk dat je punt 1 nog kunt uitsluiten, maar probeer er die batterij maar zo snel mogelijk uit te halen.

 

't kan nog eenvoudig zijn, dat enkele toetsen nog kortsluiten natuurlijk.

 

Ik geef je nog een oude post weer (niet van een laptop), maar misschien brengt het je op ideeën: "Het kan iedereen overkomen, en mij overkwam het ook. Mijn dig. camera verdween onder water in een woeste Noorse beek.
Meteen na het opvissen de batterijtjes en SD-card eruit. Water tussen de lenzen, het zag er niet leuk meer uit. Dagje uit laten lekken in de zon hielp niet, zou ook al te mooi zijn.
Ik heb de camera 2x 24 uur in een elektrische oven gelegd, temp. op 50 graden, theedoek er losjes overheen. En nou doet hij het weer perfect! Waterdamp is ook verdwenen tussen de lenzen, perfect gewoon.
Wanhoop dus niet als je camera (of GPS, etc.) het niet meer doet nadat hij nat is geworden." (met dank aan Ultra)

 

(een haardroger werkt natuurlijk ook goed, maar bereikt niet alle kantjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het geen grap is, maar het klinkt echt als een grap. Ik ga m'n laptop niet in de oven doen 😂.

 

Ik denk dat ik hem gewoon opstuur ter reparatie, als er kosten aan zitten, so be it. Enig idee met wat voor bedrag ik eventueel rekening mee kan houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een heleboel laptops is het toetsenbord vrij eenvoudig te verwijderen.

zou ik eerst zelf eens proberen, want waarschijnlijk is er een druppel in de aansluiting van de kabel op het moederbord terechtgekomen, en even de boel los-, schoon- en weer vastmaken wil meestal wel helpen.

hoe dat bij jouw laptop moet: google even met [merk type replace keyboard] en het moet al heel gek zijn wil er geen youtubefilmpje of andere instructie te vinden zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, falstring zei:

bij een heleboel laptops is het toetsenbord vrij eenvoudig te verwijderen.

zou ik eerst zelf eens proberen, want waarschijnlijk is er een druppel in de aansluiting van de kabel op het moederbord terechtgekomen, en even de boel los-, schoon- en weer vastmaken wil meestal wel helpen.

hoe dat bij jouw laptop moet: google even met [merk type replace keyboard] en het moet al heel gek zijn wil er geen youtubefilmpje of andere instructie te vinden zijn....

 

Ik ben daar niet zo handig in eerlijk gezegd, en volgens mij vervalt dan ook direct de garantie. Zou die druppel niet op zijn gedroogd na een dag met een paar keer gefohnd te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.