Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey Knapgastje,

 

Gebruik dan xed in de sudo.

Het commando ziet er dan zo uit:

 

sudo xed /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules

 

De tekst editor gaat dan open en plak deze regel er in:

 

SYSFS{idVendor}=="091e", SYSFS{idProduct}=="0003", MODE="666"

Klik op opslaan.

Herstart de computer.

 

Open een terminal venster en geef volgende commando in:

 

wget http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthLinux.bin && sh GoogleEarthLinux.bin && rm GoogleEarthLinux.bin

En volg de instructies

 

Open dan synaptic pakketbeheer en installeer volgende pakketten:

 

qlandkartegt

qlandkartegt-garmin

viking

 

Open dan een terminal en geef er volgend commando in:

 

sudo add-apt-repository ppa:andreas-diesner/garminplugin

enter en geef uw wachtwoord op gevolgd door enter

Geef nu het volgende commando in:

 

sudo apt-get update

enter

geef het volgende commando in:

 

sudo apt-get install garminplugin

enter

 

Download en voeg deze plugin toe in firefox

 

https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/59/

 

Zorg dat je de menubalk hebt in firefox (rechtsklik naast een tab en selecteer in het snelmenu "menubalk")

 

Klik op deze link met de rechtermuisknop en in het snelmenu kiest u voor "Koppeling opslaan als..."

Dubbelklik op documenten en op de knop "Opslaan" (opslaan als xml-document).

 

Ga nu in firefox naar extra > default user agent > user agent switcher > options

 

Klik op de import knop en importeer het zo net opgeslagen xml document en klik dan op ok

 

Ga nu naar de volgende website:

 

http://connect.garmin.com/

 

en log in

 

Het kan zijn dat je dit ook nog moet doen maar ik ben het niet zeker:

 

Ga dan in firefox naar extra > default user agent > garminplusfake > firefox(winxp)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Hensyr,

 

ben alweer enkele stappen verder geraakt. Ik sneuvel echter nog op het volgende:

 

- qlandkartegt-garmin blijkt niet in mijn pakketbeheer te zitten

- https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/59/ is toegevoegd maar,

- Klik op deze link met de rechtermuisknop en in het snelmenu kiest u voor "Koppeling opslaan als..."

Dubbelklik op documenten en op de knop "Opslaan" (opslaan als xml-document). welk doument is dat want daar geraak ik niet verder

want dat opgeslagen html doc weet ik dus niet waar te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

 

Kijk eens in het synaptic pakketbeheer of deze plugin is geïnstalleerd: (typ in het zoekvenster: garmin) garminplugin 0.3.27-1~xenial Garmin Communicator Plugin for Linux

Anders installeert u deze nog.

 

De link die u nodig had om op te slaan als .xml document had ik vergeten bij te voegen waarvoor mijn excuses.

Dit is de link die u als .xml moet opslaan:

 

http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/useragentswitcher.xml

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

 

de plugin was wel degelijk geïnstalleerd.

 

Nu wat betreft de .xml link:

 

als ik daar op klik krijg ik volgende melding:

 


        Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven.


      <useragentswitcher><folder description="GarminPluginFake"><useragent description="Firefox 3.0.10 (Win XP)" useragent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10" appcodename="Mozilla" appname="Firefox" appversion="3.0" platform="Win32" vendor="" vendorsub=""/></folder></useragentswitcher>

 

is dit correct? Ik heb dus geklikt op de knop "opslaan" Heb het dus wel degelijk "gedownload" maar ik weet niet waar dat ergens geplaatst is. Moet dit op een specifieke map opgeslagen worden of gaat dit automatisch.

 

Wat doe ik nu verder met :qlandkartegt-garmin wat blijkbaar niet in mijn synaptic zit. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey beste Knapgastje,

 

Aangezien qlandkartegt-garmin niet meer te vinden is in het synaptic beheer kan je het downloaden en installeren van hier.

 

Klik op het juiste bit .deb package (32-bit of 64-bit afhankelijk van jouw computer systeem) en installeer het.

Bijvoorbeeld:

Ik klik op de 64-bit deb package

Een venster opent zich en ik kies "open with software-installatie" in plaats van het te saven en ik klik op OK

Als het deb bestand binnen gehaald is krijg ik automatisch een venster te zien om het te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Hensyr,

 

na alle raad van u te hebben gevolgd en dus alles geïnstalleerd te hebben, zondag grote testdag geweest. Nu krijg ik in mijn menu wel "gebabbel", "QlandkarteGT", en "Google earth" te zien, maar ik geraak blijkbaar niet verbonden met het GPS toestel. Moet ik hiervoor nog iets anders downloaden, installeren of dergelijke want ik begin er stilaan aan te twijfelen of dit ooit in orde gaat komen.:(:angry:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

 

Mijn gedacht was dat het allang in orde was, niet dus.

Ik heb google helemaal afgezocht daarvoor en verder geen instructies gevonden.

Dat wil zeggen dat u het mag vergeten dat Garmin Express ooit zal werken onder Linux als het nu nog niet gaat met alles wat u nu hebt.

 

Wat ik verder nog wil doen is het bedrijf aanschrijven van Garmin en hun vragen wat een mogelijke oplossing is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr, 

Met mijn excuses maar het gps toestel wordt regelmatig gebruikt door mijn zoon in zijn vrachtwagen, zo ook nu dus, ik had je natuurlijk moeten laten weten dat de test even kon duren. In alle geval, hartelijk dank voor uw hulp en moest je inderdaad Garmin willen aanschrijven, ik kijk met ongeduld uit naar hun reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.