Knapgastje

Update gps

7 berichten in dit topic

Ik heb een gps GARMIN DEZL 770. Dit toestel vraagt om een update te doen. Ik krijg dit echter niet in orde met mijn os mint 17.3. kan er iemand hier opheldering rond geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik neem aan dat je deze update bedoelt: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=7267

Daar staat dat je Garmin Express moet gebruiken om die update uit te voeren. Probleem: Garmin Express is er alleen voor Windows.

Hier iemand met hetzelfde probleem als jij: https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=183947

Lees de daar aangedragen oplossingen eens door. Misschien zit er wat voor jou bij.

aangepast door porrelaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

Ik heb eens gegoogeld en ben op deze website uitgekomen: Garmin onder linux draaien

Maar het is wel in het Engels.

Het komt er hier op neer dat u in synaptic pakketbeheer volgende programma's installeert:

GPSBabel

Gpsd

Gebabbel

Open dan een terminal venster en geef er volgende commando in:

Opmerking; ik weet nu even niet wat de standaard kladblok is voor Linux Mint 17.3 anders moet je in het commando: gedit vervangen door het kladblok van Linux Mint 17.3.

sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules

een tekst verwerker gaat nu openen en voeg daar de volgende tekst aan toe in een nieuwe lijn:

SYSFS{idVendor}=="091e", SYSFS{idProduct}=="0003", MODE="666"

Dan herstart u de computer.

Voor de rest moet u even de uitleg volgen op de link die ik u heb gegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik heb jullie raad gevolgd en dus zoals Hensyr liet weten, heel die "babbel" historie geïnstalleerd. Ik heb ook, zoals in de doorgegeven tips van porrelaar, de ppa mee geïnstalleerd. Ik loop nu echter vast op de volgende tip van Hensyr om een regel toe te voegen aan het kladblok (notepad in mijn geval). Ik geef volgende commando op in terminal: "sudo notepad /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules" en krijg dan volgende foutmelding: "wine: /home/pierre/.wine is not owned by you". Zeker weten dat ik in dit opzicht wine nergens vernoemd heb en dat, indien het dan toch nodig zou zijn, zeker dat dit geïnstalleerd staat op mijn laptop. Iemand verdere raad :winked::hmmmm:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

Ik heb Linux Munt 17.3 eens geïnstalleerd en het is toch gedit dat je in het commando mag gebruiken.

Vergeet niet als je de lijn tekst toegevoegd hebt het document ook op te slaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi Hensyr,

wat doe ik fout:

sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules

melding:

[sudo] wachtwoord voor pierre:
    sudo: gedit: opdracht niet gevonden

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dat is raar, ik heb gedit in Mint 17.3 en jij niet.

Als het niet lukt kunt u ook nog de gratis versie van VMware 12 Workstation Player installeren waarop je virtueel een Windows machine kunt draaien.

Dan kunt u de Garmin updaten in Windows.

Verder zou ik niet weten hoe dit op te lossen, op de site van Garmin zelf spreken ze niet van Linux installatie (alleen van Windows en Mac).

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen