Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je deze update bedoelt: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=7267

Daar staat dat je Garmin Express moet gebruiken om die update uit te voeren. Probleem: Garmin Express is er alleen voor Windows.

Hier iemand met hetzelfde probleem als jij: https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=183947

Lees de daar aangedragen oplossingen eens door. Misschien zit er wat voor jou bij.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

 

Ik heb eens gegoogeld en ben op deze website uitgekomen: Garmin onder linux draaien

Maar het is wel in het Engels.

 

Het komt er hier op neer dat u in synaptic pakketbeheer volgende programma's installeert:

GPSBabel

Gpsd

Gebabbel

 

Open dan een terminal venster en geef er volgende commando in:

Opmerking; ik weet nu even niet wat de standaard kladblok is voor Linux Mint 17.3 anders moet je in het commando: gedit vervangen door het kladblok van Linux Mint 17.3.

sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules

een tekst verwerker gaat nu openen en voeg daar de volgende tekst aan toe in een nieuwe lijn:

 

SYSFS{idVendor}=="091e", SYSFS{idProduct}=="0003", MODE="666"

Dan herstart u de computer.

 

Voor de rest moet u even de uitleg volgen op de link die ik u heb gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jullie raad gevolgd en dus zoals Hensyr liet weten, heel die "babbel" historie geïnstalleerd. Ik heb ook, zoals in de doorgegeven tips van porrelaar, de ppa mee geïnstalleerd. Ik loop nu echter vast op de volgende tip van Hensyr om een regel toe te voegen aan het kladblok (notepad in mijn geval). Ik geef volgende commando op in terminal: "sudo notepad /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules" en krijg dan volgende foutmelding: "wine: /home/pierre/.wine is not owned by you". Zeker weten dat ik in dit opzicht wine nergens vernoemd heb en dat, indien het dan toch nodig zou zijn, zeker dat dit geïnstalleerd staat op mijn laptop. Iemand verdere raad :winked::hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is raar, ik heb gedit in Mint 17.3 en jij niet.

 

Als het niet lukt kunt u ook nog de gratis versie van VMware 12 Workstation Player installeren waarop je virtueel een Windows machine kunt draaien.

Dan kunt u de Garmin updaten in Windows.

 

Verder zou ik niet weten hoe dit op te lossen, op de site van Garmin zelf spreken ze niet van Linux installatie (alleen van Windows en Mac).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedit apart geïnstaleerd. Als ik nu het commando

sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules

krijg ik een leeg kladblok, na heet invullen van dan hete regeltje zoals gegeven door Hensyr wordt dat het hierbijgevoegde print screen . Ga ik dan kijken in terminal wordt dat:

pierre@pierre ~ $ sudo gedit /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules
[sudo] wachtwoord voor pierre:

(gedit:2139): Gtk-WARNING **: Theme directory  of theme default.kde4 has no size field


** (gedit:2139): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::gedit-spell-enabled is niet mogelijk

** (gedit:2139): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::gedit-encoding is niet mogelijk

** (gedit:2139): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::gedit-position is niet mogelijk

 

gezien mijn engels nul is, wat moet er nu gebeuren

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Knapgastje,

 

U moest Gedit niet installeren maar de editor gebruiken die standaard is bijgeleverd aan uw besturingssysteem.

Om dit te achterhalen gaat u naar Menu > Hulpmiddelen > Teksteditor

Als de teksteditor geopend is klikt u op Hulp en in het snelmenu klikt u op info en weet u wat de standaard editor is.

Zet de uitkomst daarvan in een volgend bericht

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.