Ga naar inhoud

internetverbinding valt weg


agie

Aanbevolen berichten

Hallo.....graag zou ik wat hulp kunnen gebruiken i.v.m mijn internetverbinding die iedere keer wegvalt terwijl  de balk  onderin aangeeft dat er wel goede verbinding is.

Volgens een programma wat ik gebruik om te zien of het signaal sterk genoeg is laat ook dit zien dat dit oké is.

Dus ik begrijp niet wat het mogelijke probleem is.

Dus ...graag wat aanwijzingen a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wordt aangegeven dat het signaal oké is, betekent niets meer of minder dan dat de computer een goede verbinding heeft met de modem/router (het kastje van de provider waar je signaal binnenkomt).

als je wel signaal hebt maar geen internet moet je beginnen met deze actie:

- zet je pc uit

- haal het voedingskabeltje een paar minuten uit de modem/router (niet de stekker uit het stopcontact, want dan blijft de stroomadapter nog spanning afgeven, en het gaat er juist om dat de modem/router echt helemaal stroomloos is!). 

- laat de modem/router helemaal doorstarten, en pas als alle lampjes op actie staan, zet je je pc weer aan.

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer, maar er is meer mogelijk (ik ga ervan uit dat de pc qua updates helemaal bij is).

ga start-configuratiescherm-apparaatbeheer, klik de rubriek netwerkadapters open en selecteer de draadloze, rechtsklik erop en kies 'installatie ongedaan maken' .

sluit schermpjes netjes af, ga start, afsluitmenu em kies 'opnieuw opstarten'.

bij de herstart zal windows de draadloze netwerkadapter nagelnieuw installeren.

je moet nu wel even het juiste netwerk kiezen en de netwerksleutel ingeven.

nu weer terug naar apparaatbeheer, rechtsklik op je draadloze adapter en kies eigenschappen. zorg dat bij energiebeheer géén vinkje staat bij 'windows mag dit ding uitschakelen voor energiebesparing.'

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is wat updates bij. maar het is me niet helamaal duidelijk wat je bedoelt met "draadloze netwerkadapter"kieze- zie daarbij de afbeelding.

 

maar kun je misschien de stappen aangeven die ik moet volgen na de herstart.

 

1 uur terug, falstring zei:

je moet nu wel even het juiste netwerk kiezen en de netwerksleutel ingeven.:hmmmm:

 

 Is dat degene die hieronder wordt aangegeven? 

 

Knipsel.JPG

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.