Ga naar inhoud

WORD als standaard instellen ?


vaes

Aanbevolen berichten

Als ik bepaalde Worddocumenten open, verschijnen ze in "Open Office" waarbij de opmaak nogal eens verschilt van het originele.  Om dit te vermijden, kan ik ergens "Word" als standaard instellen, of moet ik het programma "Open Office" gewoon verwijderen ?

 

WIndows 10 - desktop HP

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande geldt voor Windows 10 na installatie van de Creator's update.

- Kies Start - Instellingen (tandwieltje);

- Klik op "APPS"

- Klik aan de linkerkant op "Standaard-apps"

- Scroll naar beneden en klik op "Standaard-apps per bestandstype kiezen".

- In de linkerkolom staan de bestandstypen alfabetisch. Klik bij de bestandstypen .doc, .docm, .docx, .dot, .dotm, .dotx in de rechterkolom op het icoon (programma/app) dat nu staat ingesteld en kies dan in het verschijnende menu het gewenste programma (Word).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, vaes zei:

Wat bedoel je met "Creator's update" ? Is dat de laaltste update (ben nu bezig met versie 15063 te installeren).

Creators is al 1703 - die zijn ze nu geleidelijkaan aan het uitrollen, maar je kan hem zelf al manueel gaan binnenhalen als je wil.

 

(als je nu pas de 15063 aan het binnenhalen bent, is het wel ruim laat... - tuurlijk: altijd beter laat dan nooit :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, alpha zei:

omdat ik niet meer uit mij hoofd weet of je in voorgaande versie(s) van Windows 10 de optie voor het kiezen van het juiste programma op dezelfde plaats vindt.

wat bedoel je hiermee?

 

en bij je plaatje: zoals het nu staat is het goed.

(kan je controleren door in verkenner op vb een .doc te gaan dubbelklikken (of kiezen voor Openen) en dan zou dat bestand zich vanzelf in Word moeten openen.

 

enne: je vergat docx nog te koppelen (klik op het icoontje rechts en ga in het volgende venster op zoek naar je Word/office)

 

15063 is nu goed - wel ga je tamelijk snel de vraag krijgen om te gaan upgraden naar de creators (= 1703) - dit kan je dan best doen (duurt wel tussen 1 à 2 uur, en laat hem dan uitbollen voor je begint te werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

at is vreemd dat voor openen van een document niet het ingestelde programma wordt gekozen.

Ik zou zo gauw de oorzaak niet weten. De documenten die met Open office worden geopend (met "Writer" neem ik aan), hebben die als extensie (de laatste 3 tekens)  wel 1 van die waarvan je hierboven een afbeelding toont?

Anders moet je voor het openen van een document eens met de rechtermuisknop op het icoon van het document klikken en in het dan verschijnende menu kiezen: "Openen met..." --> "Een andere app kiezen" (of op "Meer apps" klikken als je Word nog niet ziet staan), dan het juiste programma (Word) aanduiden, dan aanvinken: "Altijd deze app gebruiken voor het openen van dit soort bestanden". Dan op Ok Klikken.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.