Ga naar inhoud

exel


KAR_1

Aanbevolen berichten

Hallo alpha,

De formule die u gebruikt werkt wel in uw bijlage , maar als ik deze overneem in mijn werkblad  werkt deze met dollar teken niet 

=ALS(B7=0;25;Blad1!B$1+Blad1!B$2*B7)

en gebruik ik deze 

=ALS(B1=0;25;blad1!C1+blad1!D1*E12) maar dan werkt (B1=0;25; niet als ik die weg laat werkt het perfect, ik zie dat B1 niet naar vorig blad verwijst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een fout gemaakt.

Om te zien welke, moet je je bestand hier plaatsen.

Dat is trouwens ALTIJD het verstandigste om te doen, anders wordt het voor iedereen gissen.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ op Blad2 in G12 en kopieer naar beneden t/m G19

=ALS(E12=0;blad1!B$1;blad1!C$1+E12*blad1!D$1)

 

De tabel 1,2,3....10 in Blad1 heb je niet nodig. Die kun je eventueel wel gebruyiken in plaats van de oplossing hierboven (als je dat liever doet). Je moet dan naast de getallen 0 t/m 10 de bijbehorende bedragen invullen en dan kun je in blad2 de functie vert.zoeken gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het ook mogelijk is dat in de cellen E12:E19 één of meerdere cellen leeg blijven (in plaats van dat er 1 van de getallen 0 t/m 10 in komt te staan), zal de bijbehorende cel in kolom G ook leeg moeten blijven. In dat geval kun je in G12 best dit gebruiken:

=ALS(E12="";"";ALS(E12=0;blad1!B$1;blad1!C$1+E12*blad1!D$1))

Ook deze formule weer kopiëren naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de formule is niet wezenlijk gewijzigd.

Alleen is in plaats van 25 in de formule gebruikt: Blad1!B1 en daarin staat ook 25, wat hetzelfde is.

Het voordeel daarvan is dat, als die 25 euro verandert in een ander bedrag, je die wijziging alleen in B1 van Blad1 moet doorvoeren en niet in de formules in Blad2.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.