Ga naar inhoud

Word-document openen met verkenner


claudine

Aanbevolen berichten

Ik had een Office 2003 en heb nu de 2016 geïnstalleerd .

als ik een reeds bestaand document, (gemaakt met de nieuwe versie 2016 - dus een docx, ) terug wil openen, neemt hij de door mij reeds opgeslagen titel niet mee.

hij maakt er een W00000.001 of dergelijke van en als ik het terug wil opslaan maakt hij er een 2de document van.

bijgevolge ben ik steeds verplicht mijn documenten met het juiste programma te openen.

dit is ik ook zo voor de andere programma's van Office.

wat doe ik verkeerd?

hartelijk dank vooraf.

claudine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versta ik je goed: je hebt (vb) een document Mijn reis.docx - je opent het vanuit verkenner, Word opent het maar als (vb) W000.001 ? ?

 

Maar je hebt wel degelijk je document in beeld. (klopt?)

Dat hij het dan bij het opslaan als nieuw (tweede) doc opslaat is logisch, want voor hem heet het dan W000.001 en als je gewoon gaat opslaan, behoudt hij die naam.

 

Het probleem zit hem dus bij het openen van het word-document.

 

maar je hebt het blijkbaar ook voor andere programma's van Word?

 

Indien dit zo is, zou ik eerst proberen om Word eens opnieuw te installeren (ps: we spreken toch over een legale Wordt-versie ? ?) - en indien dit niet helpt, denk ik in de richting van malware.

 

Nog een vraagje: als je daarna niet kiest voor opslaan, maar voor opslaan-als, dan kiest Word toch niet automatisch je map Libraries>Documents om het in op te slaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat zeker om een legale versie. Ik heb wel ontdekt door wat aanpassingen in het : configuratie : standaardprogramma om de extensie doc - docx en docm aan te passen dat het ( op het eerste zicht) zou verholpen zijn.

moet het morgen nog verder uitproberen of het toeval is of opgelost.

ik laat het weten zodat misschien ook iemand anders geholpen kan zijn.

in elk geval hartelijk dank voor zo'n spoedig antwoord

groetjes 

claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.