Ga naar inhoud

beveiliging naar aanleidng van WannaCry


Aanbevolen berichten

Op 15/5/2017 om 12:26, Trifolium zei:

Vroeger had ik regelmatig allerhande problemen ten gevolge van de automatische updates van Windows 8.1.

Sinds ik die heb uitgeschakeld (ook omdat ik de automatische installatie van Windows 10 zeker wou voorkomen) zijn die problemen ook verdwenen.

Je zit hier natuurlijk mee (wat betreft je instellingen hierboven)

 

Wil je ze wel of niet binnenhalen - of alleen die tegen Wannacry?

 

Nu, wat je 'wannacry-update' betreft: wandel eens naar Plaatje.jpg.7260a1bba7739dceb846d35bb4c41c61.jpg

(links dus kiezen voor Windows-onderdelen enz..) en kijk of je hem in het lijstje dan terugvindt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als je enkel de patch voor het SMB-lek wilt installeren heb je de onderstaande versie nodig.

http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/software/secu/2017/02/windows8.1-kb4012213-x64_5b24b9ca5a123a844ed793e0f2be974148520349.msu

 

Buiten dat is het natuurlijk wel verstandig om toch eens de laatste updates binnen te halen.
Net zoals voor Windows 8 zal Microsoft wellicht ook de ondersteuning voor 8.1 gaan stopzetten.

Ook is het denk eens handig om te kijken wat nu de problemen met het installeren van de updates veroorzaakt.

aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Maxstar

heb de patch gedownload: ik kan hem echter niet vinden in “geïnstalleerde updates”, maar hij staat wel in “downloads” onder “deze pc”; is dat in orde?

591c14de99de4_geInstalleerdeupdates.JPG.9db9b7f43f5c6b16442c3b32ba6c0c85.JPG

Wat juist de problemen met het installeren van de updates veroorzaakte, heb ik nooit kunnen achterhalen: computerdummy, remember ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Trifolium zei:

Wat juist de problemen met het installeren van de updates veroorzaakte, heb ik nooit kunnen achterhalen: computerdummy, remember ;-)

is vooralsnog nog te achterhalen, maar waarom ging je nog niet / ga je niet naar de 10 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.