Ga naar inhoud

Website niet te vinden in Google


Aanbevolen berichten

Beste, 

 

Recent heb ik een website gemaakt met behulp van wordpress en het thema vantage. url: www.buttonwood.be . 

Ik heb mij reeds aangemeld bij google search en een html tag in mijn code gezet. Maar mijn site is niet zichtbaar in google. 
Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je URL werkt, dus vroeg of laat zal deze ook in Google verschijnen. Vraag is wel op welke pagina.
Het lijkt er echter op dat je website nog niet geïndexeerd is.
Gebruik je het gratis "Google Hulpprogramma voor Webmasters" al. Daarin kun je zien of en hoeveel pagina's er geïndexeerd zijn.
Als je je dan ook nog aanmeldt bij het gratis "Google Analytics" kun je ook nog eens zien hoeveel bezoekers (en veel meer) je website bezocht hebben.
(Ik zie dat deze regel er 2 keer in staat:

<meta name="google-site-verification" content="98Apqb1IjpD4gFzWWW3uR7FlleamQ42Kcyqd1HBI65U">
<meta name="google-site-verification" content="98Apqb1IjpD4gFzWWW3uR7FlleamQ42Kcyqd1HBI65U">

Dit is echter een site verificatie. Volgens mij géén aanmelding.
Ik lees:
"

Overview

The Google Site Verification API lets you develop applications or services that automate the process of verifying that the authenticated user owns a domain or website. This is important, since some Google services can only be used by site owners.

Here are some of the things you can do with the API:

  • Request a site verification token to place on user's domains or websites.
  • Programmatically run a request that checks for the verification token and validates that the authenticated user is an owner of the domain or site.
  • Integrate into applications that programmatically provision other Google services"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Bedankt voor uw reactie. Gebruik inderdaad de webtool van google en zie dat er nog geen pagina geïndexeerd is. Heb nu een sitemap verzonden en deze is in behandeling. Is dit voldoende of kan ik nog stappen ondernemen? 


Alvast bedankt, 

 

Mvg

Jonas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het opsturen van de sitemap voldoende.
Het is te lang geleden dat ik e.e.a. voor mijn site gedaan heb. Mijn geheugen laat me wat in de steek.
Wat je wel nog kunt doen is naar "crawlen" en kijken wat je krijgt met: "Fetchen als Google".
"Fetchen als Google voor websites gebruiken

Met de tool Fetchen als Google kunt u testen hoe Google een URL op uw site crawlt of weergeeft. U kunt Fetchen als Google gebruiken om te controleren of Googlebot toegang kan krijgen tot een pagina op uw site, hoe de pagina wordt weergegeven en of er paginabronnen (zoals afbeeldingen of scripts) zijn die worden geblokkeerd voor Googlebot. Deze tool simuleert een crawl- en weergavebewerking zoals wordt gedaan bij het normale crawl- en weergaveproces van Google en is handig voor het oplossen van crawlproblemen op uw site.

"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je website eenmaal bij google staat, dan kun je er ook nog voor zorgen dat jouw website hoger scoort dan anderen. Hier zijn een aantal tips voor: 

 

- Zorg voor een dynamische homepagina (bijv. je nieuwsberichten in een lijstje)

- Zorg dat je de meta-data invult van zoveel mogelijk pagina's (keywords, meta-description, etc.)

- Zorg dat je Unieke content levert, geen kopie van een andere pagina. (unieke content levert hogere scores op)

- Zorg dat je urls logisch en netjes zijn (/nieuws/1235-website-niet-te-vinden-in-google is beter dan: /nieuws/12345 of ?p=nieuws&id=12345) 

- Zorg dat pagina's die niet geïndexeerd hoeven te worden ook niet geïndexeerd worden d.m.v. meta-robots

- Zorg dat dubbele pagina's een verwijzing (canonical) naar elkaar hebben 

- ... 

 

En zo kan ik nog wel even door gaan. Heel veel van deze regels kun je ook vinden als je zoekt naar "SEO" (Search Engine Optimalization). Er zijn ook een heleboel SEO plugins voor Wordpress te vinden die veel van deze dingen voor jou afvangen in de admin. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.