Ga naar inhoud

DOS exe-file start niet meer


KeesS

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren GazaData; alleen te gebruiken op 32 bits pc.

Ineens start het programma niet meer. Wel in de veilige modus.

Ik gebruik ook Bitdefender.

Blokkeert Windows deze exe-file misschien.

Hoe los ik het op?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem is niet direct mijn sterkste kant, maar 'k ga proberen:

1. 'ineens start het niet meer op'  >  wat gebeurde er vlak voor? (update,.. binnengehaald, ... ??)

2. In veilige modus start het wel op - dus als een aantal andere progs uitgeschakeld (enfin niet opgestart) zijn - dat wijst dus in de richting van een ander programma (maar welk?)

Wat je in dit verband  kan proberen: al je opstartitems manueel uitvinken, dan een voor een terug aanvinken (voor een nieuwe opstart), telkens proberen of je Gazadate het nog doet - en dan vind je wellicht de boosdoener (ja, een heel werk, 'k weet het - al kan het makkelijker als je telkens bij het afsluiten eerst er eentje terug bij laat opstarten)

3. Het kan zijn dat Bitdefender de oorzaak is ( zie mijn 1. : heb je bv bitdefender dan geïnstalleerd, geüpdate, ... ?)

4. Het kan ook zijn dat je firewall het tegenhoudt

5. (kleine kans): al geprobeerd of het beter gaat als je de exe ervan in compatibiliteitsmodus laat opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Je probleem is niet direct mijn sterkste kant, maar 'k ga proberen:

1. 'ineens start het niet meer op'  >  wat gebeurde er vlak voor? (update,.. binnengehaald, ... ??)

2. In veilige modus start het wel op - dus als een aantal andere progs uitgeschakeld (enfin niet opgestart) zijn - dat wijst dus in de richting van een ander programma (maar welk?)

Wat je in dit verband  kan proberen: al je opstartitems manueel uitvinken, dan een voor een terug aanvinken (voor een nieuwe opstart), telkens proberen of je Gazadate het nog doet - en dan vind je wellicht de boosdoener (ja, een heel werk, 'k weet het - al kan het makkelijker als je telkens bij het afsluiten eerst er eentje terug bij laat opstarten)

3. Het kan zijn dat Bitdefender de oorzaak is ( zie mijn 1. : heb je bv bitdefender dan geïnstalleerd, geüpdate, ... ?)

4. Het kan ook zijn dat je firewall het tegenhoudt

5. (kleine kans): al geprobeerd of het beter gaat als je de exe ervan in compatibiliteitsmodus laat opstarten?

Passer, dank je voor de reactie.

 

1. Niet dat ik weet maar er komen ook automatisch updates binnen.

2. Zou wel kunnen. Ik denk aan een update van Windows.

O ja, ik tikte het programma verkeerd, HazaData.

Ik ga de data op stick kopiëren. Dan op mijn oude laptop proberen, daar staat het programma.  Probleem is dat dat       Windows ME is en vraag me nu af of er een memorystick is die én in Windows 10 én in Windows ME te herkennen is.

3. Dat zou wel kunnen. Ik ga kijken of er een lijst is welke app's met exe geblokt zijn.

4. Firewall kan niet want het is een DOS-programma op mijn pc.

5. Al geprobeerd en geen verandering.

Het blijft een raadsel. Ook een oude back-up werkt niet meer.

Groet. Kees Stada

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dan eens gaan werken met

3 uren geleden, KeesS zei:

al je opstartitems manueel uitvinken, dan een voor een terug aanvinken (voor een nieuwe opstart), telkens proberen of je Gazadate het nog doet - en dan vind je wellicht de boosdoener (ja, een heel werk, 'k weet het - al kan het makkelijker als je telkens bij het afsluiten eerst er eentje terug bij laat opstarten)

tenzij dat je al een weg vindt door het op je oude laptop te proberen - als je dit lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Passer zei:

ik zou dan eens gaan werken met

tenzij dat je al een weg vindt door het op je oude laptop te proberen - als je dit lukt

Passer, dank je. Ik heb Bitdefender ook gevraagd of dat het probleem is geworden.

Ik ga mijn best doen en als het opgelost is, hoor je van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Succes Kees - enne: tippie: zet als eerste je firewall en je virusprog aan - eerst en vooral: 't is veiliger en twee: 't zou me niet verwonderen dat één van de twee  de oorzaak is.

Passer, misschien dat ik niet duidelijk was, maar natuurlijk heb ik en Bitdefender en de firewall aan. Je zegt toch aanzetten? Je zegt daarbij dat een van de twee de oorzaak zou kunnen zijn.

Dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zal me even verduidelijken: mogelijk houdt ofwel je firewall ofwel je virusscanner het werken van Gazadata tegen (omdat zij het als gevaarlijk zouden kunnen bestempelen)

 

Dus wilde ik je dit laten uitzoeken door al je opstartitems te laten uitvinken en eens zonder die dingen op te starten. (je virusscanner is op die manier uitgeschakeld).

Maar ik vermoed dat je me niet begrepen hebt. (weet je hoe je die opstartitems kan uitschakelen?)

 

Ik vermoed dat je die test echter nog niet gedaan hebt. (wil je uitleg: vertel het dan even)

 

enne: als je het op zeker ogenblik uittest (opstarten met uitgeschakelde opstartitems)  dàn moet je dàdelijk proberen of je Gazadata het in dat geval wèl doet en - als je dit eenmaal uitgeprobeert hebt -  dan ga je ook weer dadelijk je opstartitems terug aanvinken om mee op te starten en dan ook dadelijk te rebooten zodat je antivirus terug de controle heeft.

 

(ben je mee?)

 

edit: toch nog twee zaken:

a. in je titel spreek je van 'dos exe-file' - bedoel je daarmee dat jij het telkens vanuit dos moet/gaat opstarten?

b. misschien is het hierboven vertelde nog makkelijker uit te proberen door in veilige modus op te starten en dan te proberen of je programma het doet. Weet je hoe je in veilige modus moet gaan opstarten?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

'k zal me even verduidelijken: mogelijk houdt ofwel je firewall ofwel je virusscanner het werken van Gazadata tegen (omdat zij het als gevaarlijk zouden kunnen bestempelen)

 

Dus wilde ik je dit laten uitzoeken door al je opstartitems te laten uitvinken en eens zonder die dingen op te starten. (je virusscanner is op die manier uitgeschakeld).

Maar ik vermoed dat je me niet begrepen hebt. (weet je hoe je die opstartitems kan uitschakelen?)

 

Ik vermoed dat je die test echter nog niet gedaan hebt. (wil je uitleg: vertel het dan even)

 

enne: als je het op zeker ogenblik uittest (opstarten met uitgeschakelde opstartitems)  dàn moet je dàdelijk proberen of je Gazadata het in dat geval wèl doet en - als je dit eenmaal uitgeprobeert hebt -  dan ga je ook weer dadelijk je opstartitems terug aanvinken om mee op te starten en dan ook dadelijk te rebooten zodat je antivirus terug de controle heeft.

 

(ben je mee?)

 

edit: toch nog twee zaken:

a. in je titel spreek je van 'dos exe-file' - bedoel je daarmee dat jij het telkens vanuit dos moet/gaat opstarten?

b. misschien is het hierboven vertelde nog makkelijker uit te proberen door in veilige modus op te starten en dan te proberen of je programma het doet. Weet je hoe je in veilige modus moet gaan opstarten?

Bij Windows 10 vind ik geen lijst met aangevinkte programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, KeesS zei:

Bij Windows 10 vind ik geen lijst met aangevinkte programma's.

Heb je CCleaner op je systeem?

 

enne:

1 uur terug, Passer zei:

in je titel spreek je van 'dos exe-file' - bedoel je daarmee dat jij het telkens vanuit dos moet/gaat opstarten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.