Ga naar inhoud

DOS exe-file start niet meer


KeesS

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Passer zei:

'k zal me even verduidelijken: mogelijk houdt ofwel je firewall ofwel je virusscanner het werken van Gazadata tegen (omdat zij het als gevaarlijk zouden kunnen bestempelen)

 

Dus wilde ik je dit laten uitzoeken door al je opstartitems te laten uitvinken en eens zonder die dingen op te starten. (je virusscanner is op die manier uitgeschakeld).

Maar ik vermoed dat je me niet begrepen hebt. (weet je hoe je die opstartitems kan uitschakelen?)

 

Ik vermoed dat je die test echter nog niet gedaan hebt. (wil je uitleg: vertel het dan even)

 

enne: als je het op zeker ogenblik uittest (opstarten met uitgeschakelde opstartitems)  dàn moet je dàdelijk proberen of je Gazadata het in dat geval wèl doet en - als je dit eenmaal uitgeprobeert hebt -  dan ga je ook weer dadelijk je opstartitems terug aanvinken om mee op te starten en dan ook dadelijk te rebooten zodat je antivirus terug de controle heeft.

 

(ben je mee?)

 

edit: toch nog twee zaken:

a. in je titel spreek je van 'dos exe-file' - bedoel je daarmee dat jij het telkens vanuit dos moet/gaat opstarten?

b. misschien is het hierboven vertelde nog makkelijker uit te proberen door in veilige modus op te starten en dan te proberen of je programma het doet. Weet je hoe je in veilige modus moet gaan opstarten?

Passer kan je me zeggen wat dit is? Hier zit een hz.exe in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\NonCritical_HZ.EXE_f1294fbc62dbab

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees, vooraf dit: je kan in een quote ook tekst wissen en alleen de tekst houden waarop je iets wil vertellen - is nog zo makkelijk.

 

Euh... die hz.exe: waar merk je die op?  Denk je misschien dat het een virus is?  (in dit geval kan je hem laten onderzoeken op Virustotal (<klik!)

(ik bedoel maar: hoe kom je op die file terecht? 'k heb het idee dat het een rest is van een crash-report van een of ander programma)

 

(graag had ik wel dat je ook op vorige vragen antwoordde - zo kan ik meer inzicht krijgen in je probleem - ik bedoel mijn post vóór deze post)

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Passer zei:

Heb je CCleaner op je systeem?

 

enne:

 

Omdat het een autonoom DOS-programma is, heb ik in een pictogram op mijn bureaublad de hz.exe uit de root van het programma gezet. Klik erop en er komt een scherm met het programma van HazaData

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Passer zei:

Kees, vooraf dit: je kan in een quote ook tekst wissen en alleen de tekst houden waarop je iets wil vertellen - is nog zo makkelijk.

 

Euh... die hz.exe: waar merk je die op?  Denk je misschien dat het een virus is?  (in dit geval kan je hem laten onderzoeken op Virustotal (<klik!)

(ik bedoel maar: hoe kom je op die file terecht? 'k heb het idee dat het een rest is van een crash-report van een of ander programma)

 

(graag had ik wel dat je ook op vorige vragen antwoordde - zo kan ik meer inzicht krijgen in je probleem - ik bedoel mijn post vóór deze post)

Ik verwacht ergens dat door de virusscanner of misschien de browser de hz.exe wordt geblokt.

Ook verwacht ik geen virus, ik heb al jaren bitdefender en wordt in sommige test als beste ervaren.

Ik heb dus op de C-schijf gezocht waar hz.exe voorkomt.

Vorige vragen beantwoord.

Wat had ik hier moeten wissen? snap het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, 'k begin het hier aardig verwarrend te vinden, dus alles terug op een rijtje:

 

a. heb je nu al je opstartitems uitgevinkt en daarna je systeem terug opgestart en die GaZadate proberen op te starten?

b. of heb je al geprobeerd in Veilige modus op te starten (en die GaZadata proberen op te starten)?

 

Waarom dit? Omdat je op die manier opstart zonder ingeschakelde antivirus. Als Bitdefender in de weg zou zitten, kan die in dat geval de zaak niet blokkeren en werkt GaZadata gewoon. Op die manier hebben we ofwel de oorzaak gevonden ofwel -als het geen verschil maakt - weten we dat we niet in de richting van Bitdefender moeten verder denken.

 

O ja: wat is Gazadata eigenlijk, want ik hoorde er nog nooit van. 'k ben even aan het surfen geweest, maar ... Google kent blijkbaar geen GaZadata ... ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer, ik heb al eerder gezegd dat het HazaData is.

Maar, houd je vast.....

Iedere keer dat ik op de pc kom klik ik Hazadata aan en doet het niets.

Ik wil nu de pc aanzetten, en?......................

Hij start weer.

Ik heb Bitdefender een vraag gesteld en ze hebben alles gedownload en nog geen antwoord gekregen. Misschien hebben ze iets veranderd.

Vooral jij bedankt voor je moeite om me te helpen. Ik denk dat de virusscanner uitzetten.

Ik hoef het niet meer te doen, maar als ik wist waar de lijst met startprogs staat had ik het gedaan.

 

Hazadata is een lang bestaand stamboomprogramma en als een van de beste. Hoewel er een nieuw programma in Windows is, Haza21, zou ik nu Aldfaer gebruiken. Geweldig!

 

Bedankt en wie weet kom ik hier nog eens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niet zag dat je Hazadata zei ('k baseerde me op de naam in je eerste post)

 

je virusscanner uitzetten is geen goed idee. (tenzij je eerst je internetkabel uittrekt en hem nadien - nadat je virusscanner terug opgestart is hem terug aan zet)

 

Je zou ook kunnen proberen hoe Hazadata zich gedraagt bij een andere (freeware) virusscanner  (maar bedenk: dàn moet je wèl Bitdefender even uitschakelen want twee virusscanners durven wel eens met mekaar ' te vechten '  (vertaald: voor problemen zorgen)

 

En inderdaad: misschien hebben ze iets aangepast? 

 

Hoe dan ook: voorlopig ben je uit de problemen, ik heb graag even met je meegedacht en eventueel kom je maar eens terug !

 

ps: lees ook even dit bericht mogelijk vind je er een tip in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.