Ga naar inhoud

mijn pc valt uit en fans draaien met 0RPM


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb 3 dagen geleden mijn nieuwe pc binnengekregen

specs: 

Amd Ryzen 5 1500x quad-core processor,

Crucial MX300 275GB

Corsair CX650 650W zwart

Thermaltake versa c22 rgb midi-toren snow edition

MSI B350m PRO-VDH AMD b350 socket AM4 Micro atx moederbord

Sapphire Raden RX580 8GB GDDR5 PULSE Radeon RX580 GDDR5

Corsair vengeance LPX 16GB DDR4 2400mhz geheugenmodule

 

En gelijk de eerste dag kreeg ik een paar random windows 10 bluescreens (pc_kernel_security_check_error)  en een paar errors die het geheugen/RAM aanspraken (ik heb daar geen screenshots van, excuus).

 

De blue screens zijn opgehouden (op de pc_kernel na,  die heb vandaag+ gister in totaal 1 keer gehad).

Mijn pc die houd er nu gewoon mee op, mijn scherm loopt een paar seconde vast en hij start zichzelf opnieuw op.

Wat mij zelf opviel is dat de Fans van mijn GPU op 0RPM draaien volgens zowel Speedfan en HWMonitor (ik probeerde een gyazo in te voegen maar dat lukt helaas niet.

Op google zag ik dat dit soms aan de software ligt, maar aangezien mijn pc ook uitvalt zou het me niks verbazen als dit echt zo is.

 

Mijn vraag is dus, hoe kijk ik dit na en is er verder nog iets op te merken aan mijn systeem?

En als de fans inderdaad niet draaien hoe fix ik dit dan?

 

Matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de snelle reactie,

 

Ik heb het bedrijf al een mail gestuurd en hoogstwaarschijnlijk wordt deze pc inderdaad ook teruggestuurd.

Dat proces zal helaas wel een lange tijd in beslag nemen, is er verder iets te zeggen over dit probleem of is dit niet door mijzelf te fixen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even gekeken, ik wilde hier eerst wat afwachtend in zijn, maar mijn fan draait inderdaad gewoon niet (videokaart) is hier iets aan te doen van huis uit? of is het verstandig om hem voor reparatie op te sturen?

aangepast door Matthiaspc
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Welke fans draaien en welke niet ?  Je spreekt over de fan van de videokaart ? 

Maar draait de fan van de CPU ? 

 

Heb je overal de juiste drivers geinstalleerd ?? 

 

http://www.windowswally.com/how-to-fix-the-kernel_security_check_failure-error/

 

 

Als je op zeker wil spelen zou ik terugsturen .... 

aangepast door stevenboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken, hij doet het prima zonder videokaart.

 

De beide fans op de videokaart staan compleet stil, terwijl de videokaart verder wel draait.

Na wat te googlen betekent dit simpelweg dat de videokaart defect is, klopt dat?

 

In dat geval zal ik inderdaad terug moeten met de computer naar het bedrijf (wat erg jammer is)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.