Ga naar inhoud

Herstel probleem


bernard

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw vond dat haar laptop raar deed .

Ik zag dus wel dat defender uit stond .

Dus heb ik voor haar een herstel gedaan

De eerste keer is mislukt , en kreeg daar een bericht van , met het advies nog een herstel te doen maar op een ander datum .

Ook deze ging fout

Daarna heb ik een herstel terug gedaan naar zoals he voor de ander herstels was

Ik zal er een printje van de berichten bij doen

Wat is er aan de hand ?

Knipsel 1.PNG

Knipsel2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat tot het laatst goed , maar ik kan niet kopieeren naar klembord .

Ik heb wel de link , maar verder lukt het niet En als ik er dan mee wil stoppen zegt een scherm dat er nog gezocht wordt moet ik dan nog wachten

Dus ik heb de link , maar kan deze niet naar jullie ,, plakken ,,

Knipsel3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de helpers heb ik de link naar het snapshot van Speccy voor de laptop van Bernards vrouw even aanklikbaar gemaakt (dan hoeven zij niet al die letters en cijfers over te tikken...):

http://speccy.piriform.com/results/I4scMqLm4dezX8a5RDyYg2D

 

In de door Bernard geplaatste afbeelding is te zien dat de processor erg warm wordt: 97 graden Celsius.

In het Speccy rapport is de temperatuur iets lager: 94 graden, maar dat is nog steeds veel te hoog.

Het Speccy rapport meldt dat Defender is ingeschakeld en up to date is.

 

Er lijkt dus geen probleem te zijn met Windows Defender en dat was voor jou de reden om systeemherstel uit te voeren.

 

Verdere hulp laat ik graag over aan droske.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet helemaal de bedoeling, Bernard.

Droske had jou gevraagd om een link te plakken naar het snapshot van Speccy. Dat lukte jou niet helemaal.  Jij slaagde er wel in om een afbeelding te maken van dat venster en die hier op dit forum te zetten.

Van de url (internetadres) in die afbeelding heb ik een aanklikbare link gemaakt. Ik heb jou dus een klein beetje geholpen.

En daarmee ben jij nu even klaar. Je hoeft nu zelf niets anders te doen dan wachten op een reactie van droske die jou verder zal helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen binnenin.
Deze stofophopingen kunnen de ventilatieopeningen blokkeren met oververhitting tot gevolg.
Daarnaast kunnen ze ook kortsluitingen veroorzaken.
Om het stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze uitleg

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ga ik zelf door het stof hoor !!!!

Ik heb v oor mijn vrouw een mooi met een zware badhanddoek gestoffeerde plaat gemaakt , zodat ze lekker op haar gemak

met de laptop op schoot  kan ,, neuzen ,,

Dus dat is het eerste wat ik verandert heb .

Het plankje is er nog , maar het is kaal , alleen maar hout .

Verder vind ik dat de ruimte tussen de latpop en de plank maar zeer gering is .

Is het een goed idee , om onder de pootjes van de laptop een verhoging van een halve cm . te maken ?

Ik heb een nieuw Speccy  resultaat bijgevoegd

Knipsel5.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een aantal antwoorden gemist door een falende e-mail notificatie. We zullen de oorzaak hiervan intern bekijken.

 

De CPU temperatuur is inderdaad veel te hoog, zoals porrelaar ook al aangaf. Als de laptop nooit eerder stofvrij is gemaakt dan doe je dat nu best zo snel mogelijk. Zie tips van dorado.

Anderzijds  heeft je systeem te kampen met een flink aantal gemiste updates.

Om Windows update de gelegenheid te geven om deze bij te werken geef ik je de raad de laptop gedurende minstens een halve dag AAN Te laten staan met een goede Internetverbinding en met netstroomaansluiting.

Stel vooraf ook even je energie instellingen een beetje bij.

  • Schakel  slaapstand uit.
  • Stel "Harde schijf uitschakelen" in op NOOIT. bij netstroomaansluiting en op bv 30 min bij accu aansluiting.

Laat ons zodra mogelijk even weten wat het resultaat is.

Een nieuws Speccy snapshot is dan wel nuttig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.