Ga naar inhoud

steeds opnieuw foutmelding bcrypt.dll


Aanbevolen berichten

Beste computerexperts,

 

sinds enige tijd krijg ik steeds onder vermelde foutmelding bij het opstarten van mijn pc.

Wat is hiervan de oorzaak en hoe kan ik het oplossen?

 

 

Ik probeerde een herstel uit te voeren naar een eerdere datum, maar dit wil niet lukken.

 

Bedankt om mij even op weg te helpen!

 

 

Groetjes

 

Joachim

systeemfout.JPG

aangepast door JoachimVDE
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De foutmelding die jij laat zien zegt dit: "Het programma SDTray,exe kan niet worden gestart omdat bcrypt.dll ontbreekt op uw computer.

SDTray.exe is in feite het pictogram in het systeemvak van Spybot Search & Destroy. Meer info hier: http://www.file.net/process/sdtray.exe.html

 

Gebruik jij Spybot Search & Destroy nog of heb je dat programma onlangs verwijderd? Zo'n 10 jaar geleden was Spybot Search & Destroy een prima programma. Tegenwoordig heb je meer dan genoeg programma's die beter presteren dan Spybot Search & Destroy, bijvoorbeeld Malwarebytes.

 

Wanneer jij Spybot Search & Destroy wilt blijven gebruiken, dan zou ik dat programma eerst verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Daarna de computer opnieuw opstarten en dan de nieuwste versie van Spybot Search & Destroy downloaden en installeren.

 

Heb je Spybot Search & Destroy echter al eerder verwijderd en wil je het niet opnieuw gaan gebruiken, dan moet je ervoor gaan zorgen dat je die foutmelding niet meer krijgt.

De makkelijkste manier is door ervoor te zorgen dat SDTray.exe niet meer automatisch opstart met Windows. Dan kun je regelen via CCleaner (als je dat programma al op je computer hebt staan) of via msconfig.

 

Informatie over het gebruik van msconfig in Windows 7 vind je hier: https://www.schoonepc.nl/windows7/msconfig.html

Scrol op die pagina omlaag naar het kopje Hulpprogramma MSCONFIG voor het uitschakelen van software. Lees die informatie rustig door.

Wanneer msconfig (Systeemconfiguratie) is opgestart, klik je op het tabblad Opstarten. Daar haal je het vinkje weg voor SDTray.exe. Daarna klik je eerst op Toepassen en dan op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst en vooral bedankt voor jullie reacties!

 

ik heb spybot verwijderd, maar krijg de foutmelding bij tal van programma's bij opening of downloaden

 

het resultaat van de scan van jonas ziet er niet goed uit, vooral omdat er maar 25 problemen gratis hersteld werden...

Heb ik nog een andere mogelijkheid of dien ik de betalende versie aan te schaffen?

 

 

Groetjes

 

 

aangepast door abbs
Fot's verwijderd van een tool die beter niet gebruikt kan worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen voorstander van het gebruik van programma's zoals WinThruster. Soms vergroten zulke programma's je problemen alleen maar.

Het lijkt me beter wanneer je computer eerst onderzocht wordt op de aanwezigheid van malware. Gewoon om malware als oorzaak van je problemen uit te sluiten.

 

Op dit moment heb je immers problemen met tal van programma's; niet alleen met Spybot Search & Destroy.

Ik zal voor jou vragen of een malware expert zich met jouw vraag bezig wil houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 


1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.

  • WinThruster

 

Lukt dit niet ga door met stap 2.

 

 

2. We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.