Ga naar inhoud

Formule voor percentageberekening


herohartkamp

Aanbevolen berichten

Beste leden, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van een formule voor mijn volgende vraag.

De kostprijs van een product bestaat uit verschillende componenten. Die worden bij elkaar opgeteld en vormen de basis kostprijs. Daar komt een marge overheen.

Echter de marge is geen percentage van de basis kostprijs, maar dat moet een minimaal percentage zijn van het eindbedrag.

Dus stel ik heb materiaal, arbeid en diversen: 1,50 + 0,75 + 0,35 = 2,60 = kostprijs. Nu moet er een provisie-bedrag bij op dat dan minimaal 22% van de verkoopprijs is.

Is daar een formule voor te bedenken die me het provisie bedrag uitrekent en de verkoopprijs? Ik moet dus zelf het percentage in een cel kunnen invoeren.

Kan iemand me daarmee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@herohartkamp

 

Via een rapportering liet je weten niet te begrijpen waarom je eenzelfde vraag niet gelijktijdig hier kan beantwoord worden terwijl dat elders al gebeurt .

 

Op 15/6/2017 om 09:49, kweezie wabbit zei:

Conform onze forumregels zetten wij hier dus een slotje op.

 

Daar staat namelijk dit te lezen:

5974cc7b0506f_PCHforumregel.thumb.jpg.d06c1a76991257b6f68c0974bfd43b69.jpg

 

We rekenen op je begrip.

aangepast door droske
Had het verkeerde lid aangesproken, mijn excuses aan apha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.