Ga naar inhoud

SSD "verdwenen" na software update


Digibeet100

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mijn desktop afgesloten met de optie "updates installeren en afsluiten". Vandaag start mijn pc niet op. Ik krijg bij het opstarten de volgende boodschap: "Press DEL to enter Bios Setup menu, Press F12 to display Boot menu."

In het BIOS menu staat vanalles, maar ik zou niet weten hoe ik van daaruit kan opstarten.
En als ik via F12 naar het Boot menu wil gaan, dan krijg ik enkel de volgende boodschap: "Reboot and select proper boot device, or Insert Boot Media in selected device and press a key".

Ik heb Windows 10. De pc is 2 maanden oud. Mijn pc is uitgerust met een harde schijf en een SSD.

Ik denk dat mijn Windows op de SSD staat, terwijl hij tracht op te starten vanaf de HDD.
In de BIOS staat dat "Hard Disk" de "1st Boot Device" is, maar in de hele BIOS vind ik niets over een SSD of over Windows. Lijkt mij vreemd.

WIN_20170617_12_27_43_Pro.jpg

WIN_20170617_12_29_03_Pro.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

Ga naar Hard Disk Drive Priority en druk ENTER.

Stel daar je SSD als eerste Hard Disk in.

Sla de wijzigingen in je BIOS op en start je pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

Ter aanvulling:

Ga naar Hard Disk Drive Priority en druk ENTER.

Stel daar je SSD als eerste Hard Disk in.

Sla de wijzigingen in je BIOS op en start je pc.

 

Als ik op Hard disk drive priority druk, dan opent zich een nieuw venster, maar er zijn geen keuzes te maken. Er staat gewoon terug Hard disk drive priority, met daaronder een leeg veld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske heeft daarin een punt, dus als je geen ervaring hebt, is het ook mijn advies om iemand erbij te halen die verstand van zaken heeft.

 

Quote

Ik denk dat mijn Windows op de SSD staat, terwijl hij tracht op te starten vanaf de HDD.

Weet je zeker dat er een ssd geïnstalleerd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.