Ga naar inhoud

Gekloonde SSD schijf niet meer benaderbaar

Gonzo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben einde raad. ivm een tekort aan ruimte had ik besloten om mijn huidige SSD (Kingston) van 128 GB te vervangen voor een Kingston 960 GB.

Ik heb eerst veel gelezen op internet en forums om te zien waar je allemaal tegen aan zou kunnen lopen.

Heb een Kloon van mijn huidige harde schijf geprobeerd te maken met Acronis true image en gedaan wat er beschreven stond op de site van Kingston en anderen mbt het klonen van de SSD.

na het klonen mijn oude SSD afgekoppeld en de nieuwe aangekoppeld gelaten. op dat moment startte de PC niet op maar kwam met de melding Preparing PC automatic repair. Ik dacht dit zal wel normaal zijn.

Echter daar kwam de PC dus nooit meer uit. Heb de PC toen uitgezet en mijn oude SSD weer aangesloten en de nieuwe verwijderd en de PC draaide weer als daarvoor.

Als ik nu de nieuwe SSD via een USB adapter (met extra voeding USB) aansluit is deze niet zichtbaar in Apparaat beheer of bij de schijfstations, terwijl dit wel het geval was op het moment van klonen.

Ik heb tot op heden nergens op het internet kunnen vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn behalve dat er iets in de BIOS gebeurt kan zijn maar daar heb ik geen verstand van.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie, heb ook deze geprobeerd maar het effect blijft hetzelfde. ik ben bang dat het aan de USB aansluiting ligt. ik heb nu een apart docking station besteld welke ook kan klonen. Gelijk nog maar een nieuwe SSD erbij genomen eens kijken of dat gaat werken. misschien is mijn nieuwe SSD wel niet OK dan zie ik dat ook meteen.

Ik laat hier nog wel even weten wat ik heb kunnen vinden.

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank voor jullie reactie en meedenken. Het probleem is inmiddels opgelost. het had te maken met de aansluiting in eerste instantie via de USB SATA kabel. Daar werd de schijf eerst door herkend en ook daarmee de schijf gekloond. Dit leek allemaal goed te zijn gegaan echter bij plaatsing in de PC werkte deze niet. toen de schijf rechtstreeks aangesloten in de PC en sopnieuw een kloon uitgevoerd

en vanaf dat moment ontstond het beschreven probleem en was de schijf daarna met geen mogelijkheid meer te benaderen.

Ik heb toen een LC-DOCK-U3-HUB gekocht waarmee je ook zonder PC kunt klonen en dat werkte perfect. daarna alleen nog de herstel partitie weggooien en mijn Windows partitie uitgebreid en hij draait weer als een zonnetje.

Kortom het probleem is opgelost en voor de mensen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen zo een dock station is echt wel een uitkomst en het is geen weggegooid geld aangezien je deze nu nog steeds kunt gebruiken voor andere doeleinden dockingstation voor SSD kaarten of als USB 3.0 HUB. Had ik dit maar van te voren geweten want die kabel was maar een fractie goedkoper.

aangepast door Gonzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.253
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Cynto
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door filip van temse
      goede middag,
      Ik heb al enkele uurtjes gezocht maar het lukt niet.
      Na defect van mijn ssd heb ik deze vervangen .
      Het lukt mij echter niet om windows 10 opnieuw te installeren.
      -De eerste poging gaf onmiddellijk aan dat de drivers ontbraken, maar deze zijn nergens te vinden.
      Het is een xpg sx8200 pro van 512 G
      De installatie wou gewoon niet starten.
      -Na wat aanpassingen in de bios startte de istalatie wel maar liep ze al snel vast, ontbrekende bestanden op 23percent
      msiz370-A pro
      seag 2TB st2000DM006
      intel core i5-8400
      windows home (memory stick)

• Door gwnAndy
      I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
    • Door Goatik
      Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
      Moederbord: Msi B350 Pc Mate
      Cpu: Ryzen 5 2600
      Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
      Behuizing: NZXT s340
      GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
      Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
      Ssd: 500GB WD Ssd
      Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door Aphelion
      Hallo,

Ik moet een keuze maken tussen 2 laptops, de ASUS ROG Strix GL553VD of de HP Omen 15-ax280nd.
      Beide hebben bijna dezelfde specificaties, en zijn beide even duur.
      Natuurlijk wil ik wel de beste van de 2 aanschaffen.
      Waar het dus om gaat is bij de Asus is de SSD 256 GB, en bij de HP omen 128 GB.
      Maar de asus heeft 5400 rpm en de HP omen weer 7400.

Welke van de 2 is dus een betere keus?
      Ik heb niet heel erg veel verstand van computers (nog niet), dus misschien is dit een hele domme vraag!
      In ieder geval alvast bedankt.

Groeten.
    • Door Digibeet100
      Gisteren heb ik mijn desktop afgesloten met de optie "updates installeren en afsluiten". Vandaag start mijn pc niet op. Ik krijg bij het opstarten de volgende boodschap: "Press DEL to enter Bios Setup menu, Press F12 to display Boot menu."

In het BIOS menu staat vanalles, maar ik zou niet weten hoe ik van daaruit kan opstarten.
      En als ik via F12 naar het Boot menu wil gaan, dan krijg ik enkel de volgende boodschap: "Reboot and select proper boot device, or Insert Boot Media in selected device and press a key".

Ik heb Windows 10. De pc is 2 maanden oud. Mijn pc is uitgerust met een harde schijf en een SSD.
      Ik denk dat mijn Windows op de SSD staat, terwijl hij tracht op te starten vanaf de HDD.
      In de BIOS staat dat "Hard Disk" de "1st Boot Device" is, maar in de hele BIOS vind ik niets over een SSD of over Windows. Lijkt mij vreemd.

• Nieuwe aanmaken...