Ga naar inhoud

Ingebouwde harde schijf heeft opeens alleen nog snelkoppelingen


M87

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Totaal 0 ervaring met computers, nu ik een usb stick van iemand anders in mijn laptop heb gehad staat er op mijn D schijf (ingebouwde harde schijf) een mapje recycle.bin en al mijn mappen zijn snelkoppelingen geworden.

 

Als ik opvraag waar het bestand nu staat kom ik terecht op de C schijf in een map CMD.

 

kan iemand me helpen om alles weer op de D schijf te krijgen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

M87, welkom op PCH

 

Opdat mensen een beter inzicht zouden hebben:

 

> ga eens naar Computerbeheer en daar naar schijfbeheer en maak van dit laatste eens een plaatje en plaats dat hier eens in je topic

Een plaatje maken met Windows 8 : http://www.pc-helpforum.be/topic/40781-knipprogramma-gebruiken-om-een-printscreen-te-maken-in-windows-8/

Je plaatje in je  topic plaatsen: http://www.pc-helpforum.be/topic/55419-hoe-plaats-ik-een-bijlage-in-mijn-bericht/

 

> enne: 'op de vraag waar het bestand nu staat': Hoe 'vraag' je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele vragen:

 

> je D schijf is 1000 (931) Gig groot en er zijn ong 50 Gig van in gebruik - dit kan kloppen?

er staat dus nog voor 50 Gig gegevens op.

 

> Wat me wel verwondert is dat je D in exFAT geformateerd is - euh: (ben het even gaan opzoeken): dit blijkt een systeem voor Flash-drives te zijn.

Weet jij daar iets van, heb je dit bewust gekozen/laten doen?

(want hier zou wel eens de oorzaak kunnen liggen. Alleen: het is voor mij onbekend terrein.... - iemand anders ?)

 

> heb jij toevallig van die schijf een backup? (dat zou het namelijk makkelijker maken: gewoon opnieuw formateren en de backup er terug op)

 

> 'Hulpprogramma voor snelkoppelingen' : euh: ken ik niet - is het een extern appje dat je zelf installeerde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat betreft geheugen klopt het, wel een backup maar helaas niet recent genoeg!

 

ik heb geen idee exFat of flash drives, het is een Asus Transformer book, waar ik zelf destijds in het toetsenbord een 1TB geheugen heb ingezet omdat het tablet maar 20Gig heeft!

 

Misschien dat flash drive iets te maken heeft met de usb stick die ik er vandaag heb ingehad?? Probleem is namelijk begonnen toen ik die USB erin stak!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dus zo zijn, dat je met die usb ook een virus of malware binnenhaalde en dat dit iets met die schijf gedaan heeft.

 

(een vraag die nu te laat zou kunnen komen: heb je een goede antivirus en is deze 'up to date' (= bijgehouden, geregeld geüpdat) ? ?)

 

Ga eens op zo'n map staan, klik er rechts op en kies daar voor Eigenschappen. Post daar dan eens een plaatje van?

 

Edit: 'k ging even rondzoeken, kom ik bij een soortgelijk topic uit, nogwel op ons eigen forum: https://www.pc-helpforum.be/topic/28099-mappen-zijn-snelkoppelingen-geworden/

 

Ik vermoed dus dat je inderdaad wel met een virus zit.  (ps: voer NIETS uit wat in dat topic beschreven wordt, maar wacht even verdere info af - ik consulteer ondertussen even iemand van malwarebestrijding)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, zit in Maleisie en het internet laat nog wel eens te wensen over.

 

Ik heb wel een virus scanner (avast) maar die geeft helaas aan dat alles oke is!

 

ik zal morgen een foto posten van de eigenschappen van zo'n map, ik neem aan alle tabbladen?

 

ik had idd ook nog een ander topic gevonden hierover alleen daar werd ook gezegd dat het per pc specefiek is, vandaar een nieuw topic 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik met Kweezie Wabbit contact gehad en die komt morgenvoormiddag even naar jouw vraag kijken.

 

3 uren geleden, M87 zei:

ik had idd ook nog een ander topic gevonden hierover alleen daar werd ook gezegd dat het per pc specefiek is, vandaar een nieuw topic 

vandaar dat ik ook zei

23 uren geleden, Passer zei:

ps: voer NIETS uit wat in dat topic beschreven wordt, maar wacht even verdere info af

 

Ik veronderstel dat je Avast (gebruik ik ook) wel geregeld bijgehouden wordt? Maar het kan ook kwestie zijn van een ander soort besmetting - maar dat weet Kweezie je dan wel te vertellen.

 

(edit: enne: Maleisië?  da's weer eens iets anders dan ons Vlaanderen... :) - al zitten we hier de laatste dagen ook 'te bakken' )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk inderdaad een besmetting maar we gaan proberen het op te lossen.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.