Ga naar inhoud

windows moviemaker


vxvk

Aanbevolen berichten

Er valt voorlopig niets te downloaden.

Ik ben een handleiding aan 't schrijven maar wordt voortdurend onderbroken door diverse zaken. Vanavond na 19:00 uur post ik die instructies. Dat is beloofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Verborgen bestanden en mappen weergeven (zichtbaar maken).

 

  • Voor Windows 8.1 en Windows 10, open de verkenner. Klik in de menubalk op Beeld  > Opties en dan op Map- en zoekopties wijzigen
  • Selecteer de tab Weergave.
  • Haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).
  • Klik in het waarschuwingsvenstertje op JA om dit te bevestigen.
  • Scroll nu naar beneden naar het gele mapje Verborgen bestanden en mappen.
  • Selecteer (groen puntje plaatsen bij) Verborgen bestanden en mappen (en stations) weergeven.
  • Klik achtereenvolgens op Toepassen en op OK.

 

 

Nadat je de verkenner gesloten hebt en opnieuw geopend ga je naar de volgende locaties en verwijder je daar (indien nog aanwezig) de in ‘t rood weergegeven items:

  • C:\Program Files (x86)\Windows Live
  • C:\Program Files (x86)\Windows Movie Maker
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Windows Live
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Movie Maker
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Windows Movie Maker
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Photo Gallery
  • C:\Users\Gerda\AppData\Local\Windows Live
  • C:\Users\Gerda\AppData\Roaming\WMM
  • C:\Users\Gerda\Desktop\MovieMaker (= een snelkoppeling op je bureaublad van MovieMaker)
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Photo Gallery
  • C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Movie Maker

 

 

Open de registeriditor:

  • Type in “Windows zoeken” regedit en klik bovenaan op de overeenkomst regedit. Klik op OK om toe te staan dat de editor geopend wordt.
  • Maak een kopie van het register:
  • Klik daarvoor op Bestand > Exporteren.  Geef het bestand bv de naam regcopy , kies het bureaublad als bestemming en klik op Opslaan.
  • Ga nu naar Bewerken > Zoeken. Zorg er voor dat alles aangevinkt is. Type MovieMaker in het tekstluikje en klik op Volgende zoeken.
  • Zodra een registersleutel met de naam MovieMaker gevonden wordt klik je er met de rechter muisknop op en kies je voor Verwijderen. Bevestig met OK. Herhaal deze bewerking totdat het zoeken van het register voltooid is.
  • Ga nu naar de volgende in ‘t rood weergegeven sleutels en verwijder ze via een rechter muisklik, indien nog aanwezig:
  1. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites\Windows Live
  2. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live
  3. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Live
  4. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows Live
  5. HKEY_USERS\S-1-5-21-3897675922-3927410960-2865012518-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites\Windows Live
  6. HKEY_USERS\S-1-5-21-3897675922-3927410960-2865012518-1000\Software\Microsoft\Windows Live
  7. HKEY_USERS\S-1-5-21-3897675922-3927410960-2865012518-1000\Software\Microsoft\Windows Live Mail

 

Let wel, wijzigingen aanbrengen in het register is niet zonder risico. Je mag daarbij niet in de fout gaan. Je doet die wijzigingen dus op eigen risico.

 

Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken.

 

Voor Windows 8.1 en Windows 10, Open de verkenner. Klik in de menubalk op Beeld > Opties en dan op Map- en zoekopties wijzigen.

Selecteer de tab Weergave.
Plaats een vinkje bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Scroll nu naar beneden naar het gele mapje Verborgen bestanden en mappen.
Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven.
Klik achtereenvolgens op Toepassen en op OK.

Herstart de computer.

 

*******

 

Download nu Windows Live Essentials 2012 HIER.  Eigenlijk heb je dat eerder al gedaan maar ik weet niet of je dat setup bestand nog bewaard hebt of weet waar het staat.

 

Volg de installatie instructies zoals clarkie ze u HIER heeft toegelicht.

 

 

aangepast door droske
Waarschuwing i.v.m. wijzigingen aanbrengen in het register
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge, dat was een karwei. Wat staan er veel vermeldingen van Moviemaker. Ik schat zo'n 200 of zo. Had ik ze maar in het begin geteld. Maar ik ga nu installeren. Vast heel erg bedankt. Ik laat je nog even horen of alles gelukt is. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, vxvk zei:

Ik krijg weer de melding dat de meest recente versie van Windows Essentials al geïnstalleerd is.

Dan heb je mijn advies betreffende de opruiming in het register niet uitgevoerd denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker wel. Ik heb ook alle sleutels die je in het laatste deel gaf nog gewist. Enkele waren er niet meer. En ik heb daarna nog gezocht op Photo Gallery, Gallery, nog eens op Movie Maker en op Windows Live en op Live alleen. Ik ben een tijd bezig geweest. Ik heb dit soort zaken al eerder gedaan. Ik heb een keer Norton proberen te verwijderen. Je wil niet weten hoeveel vermeldingen er dan nog in het register achterblijven. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nog een keer nagelopen en de enige plek waar ik nu nog Live tegenkom is in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\MICROSOFT\WINDOWS\CurrentVersion\Live – Roaming. Dus nu weet ik het niet meer. Het is nu laat, ik ga naar bed. Bedankt voor de moeite maar tot nu toe heeft het helaas tot niets geleid. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, vxvk zei:

Ik heb alles nog een keer nagelopen en de enige plek waar ik nu nog Live tegenkom is in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\MICROSOFT\WINDOWS\CurrentVersion\Live – Roaming.

Best staan laten. Dit heeft rechtstreeks niets met Windows Live Essentials 2012 te maken en zal een installatie van dat prog niet in de weg staan.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.