Ga naar inhoud

E-mail tekst naast afbeelding


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor mijn E-mail.

Mijn vraag : Ik wil een tekst naast de afbeelding bovenin in de mail plaatsen maar deze komt helemaal onderin te staan .

Hoe kan ik dit veranderen om de tekst naast de afbeelding /boven of onder te plaatsen ??

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je eerst via Invoegen > Afbeelding een plaatje in een nieuw op te stellen bericht hebt gezet. Daarna wil je er wat tekst boven, voor, achter of onder zetten. Dat kan allemaal. Maar je kunt nooit meer dan 1 regel tekst links of rechts van het plaatje zetten. Dat komt doordat zowel plaatje als tekst tot dezelfde tekstregel behoren. Het plaatje staat dus in een tekstregel. Wanneer je daar tekst voor of achter zet, dan komt die tekst in dezelfde tekstregel te staan als de afbeelding.

Hieronder een afbeelding van Thunderbird, waarin ik laat zien hoe je tekst boven, links, rechts of onder een afbeelding zet.

 

595a2f0d38829-Nieuw_bericht__%28geen_ond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je uitleg dus een tekst boven rechts naast het plaatje en dan gewoon aanvullen kan niet met Thunderbird.

 Dat is jammer want met Win.live mail kon dat gewoon. Ik moet dan maar op zoek naar een ander mail programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag : welke browser met mail programma kan je mij adviseren??

Het liefs zou ik zoals bij Win.XP een mail programma waar ik ook achtergrond muziek ( midiFiles) en achtergrond kleur mee kan sturen en de tekst naast de afbeelding in de mail kan plaatsen waar ik wil.

Ik hoop dat je mij wensen niet gek vind en dat je mij aan  wat adviesen kan helpen.

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Browser en e-mailprogramma staan los van elkaar. Die hoeven niets gemeenschappelijks te hebben. Stel dat je Thunderbird als e-mailprogramma gebruikt, dan hoef je echt niet per se Firefox als browser te gebruiken. In plaats van Firefox kun je dan ook kiezen voor Edge, Chrome, Opera of welke andere browser dan ook.

 

Ik snap wel wat jij wil, maar ik ken zelf geen e-mailprogramma dat aan jouw wensen voldoet. Ik kan me inderdaad herinneren dat je met Outlook Express (het e-mailprogramma dat standaard in Windows XP aanwezig was) een achtergrondmuziekje kon meesturen. Misschien kon dat ook nog in de eerste versie van Windows Live Mail, maar in de latere versies van Windows Live Mail (2011 en 2012) kon dat zeker al niet meer.

Ik heb het ook een keer gedaan: ik stuurde met Outlook Express mijn jarige vriendin een mailtje. Toen ze dat mailtje opende begon er direct een liedje af te spelen: "Er is er een jarig...". Overigens is lang niet iedereen daar op gesteld. Veel mensen zullen het erg vervelend vinden, wanneer er plotseling muziek uit hun luidsprekers komt, wanneer ze een mail openen.

 

Misschien kennen andere leden wel een e-mailprogramma dat (voor een groot deel) aan jouw wensen voldoet.

Ik heb eventueel wel een tip voor jou wat betreft het plaatsen van tekst rondom een afbeelding. Dat kan heel goed in Microsoft Word. Je zou het bericht dus op kunnen stellen in Microsoft Word en daarna dat Word bestand als bijlage bij een e-mail versturen.

En als de ontvanger geen Microsoft Office op zijn pc heeft geïnstalleerd, dan kun je het gemaakte Word bestand opslaan als pdf. Een pdf bestand kunnen de meeste mensen wel openen.

 

Hieronder een voorbeeld dat ik maakte in Microsoft Word 2010 (kan ook in andere versies van Word of in andere tekstverwerkers):

 

595a5f095fb93-Word_tekstterugloop.PNG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 ik heb inmiddels 2  e-mail programs gevonden waar ik wat mee kan. De eerst is Outlook Mail , maar daar kan ik geen afbeelding in plaatsen : er verschijnt  een kruisje in plaats van een afbeelding.

De tweede is OneNote  waar in ik naast de afbeelding de tekst kan plaatsen waar ik wil ,maar ik kan Verzenden niet vinden om de mail te versturen.

 

Zie de bijlagen .Plaatje.thumb.jpg.f04c9449cbcc5e0d9d5dd6c837fffabe.jpg

 

(mailadres verwijderd, dank voor het melden Porrelaar)

 

 

One Note Test mail.JPG

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan jouw e-mailadres niet uit die afbeelding halen. Een moderator kan dat wel. Ik heb het al gerapporteerd.

 

OneNote is geen e-mailprogramma. Het is een programma om snel aantekeningen mee te maken. Maar klik in OneNote eens op de knop Delen (die knop staat rechtsboven in dat programma), wat voor mogelijkheden krijg je dan? Staat daar delen via e-mail bij? Zo ja, dan klik je daarop. Jouw als standaard ingestelde e-mailprogramma hoort dan op te starten. Stuur die mail met die notitie dan naar jezelf. Voorlopig nog niet naar iemand anders, want je moet eerst controleren of en hoe het werkt.

Wanneer de ontvanger van de e-mail ook OneNote nodig heeft om je aantekening te lezen, dan valt deze manier af, want lang niet iedereen gebruikt OneNote.

 

Clarkie reageerde bijna tegelijkertijd. Houd je maar aan zijn informatie.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.