Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart vraagje


Smedtje

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Asus R6850 cyclone met externe voeding. Gekregen van een collega voor paar eurotjes

Nu als ik deze in mijn pc ( welke ik nog aan het opbouwen ben) in steek, krijg ik enkel een zwart scherm.

Zou dit kunnen liggen omdat ik te weinig voeding geef? Zit nog orginele voeding in. Ik heb ook momenteel geen mogelijkheid om deze kaart externe voeding te geven ook.

Is geen kabel aanwezig van mijn moederbord ( 6 punts stekker)

De info van mijn moederbord via cmd opgevraagd;

Naam; Dell

product; 0483v0

Serie nr; CN750930180249

Versie; A00

Op mijn standaard voeding staat het volgende:  DC output300W (+12v1 & +12v2= 240W max)

Hopelijk is dit genoeg info,Anders vraagt u maar. Wat zijn nu mijn mogelijkheden?

Ps; huidige kaart is ook een Asus maar ouder modelletje, PC werkt dus perfect en is niets aan stuk, zit er nu trouwens achter ;-p

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

was al tijdje van plan om zwaardere voeding te steken. zou 650 voldoende zijn? wordt niet echt een hardcore gaming pc... moet wel voldoende presteren. met zwaardere voeding zou het dus opgelost zijn? en enkele goede online shops voor computer stuf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Smedtje zei:

... zou 650 voldoende zijn?

Wat was het resultaat van de berekening op de pagina die ik voorstelde?

Je krijgt daar normaal een minimum en een aanbevolen sterkte voor je voeding.

Als je de aanbevolen sterkte neemt en je rondt die af naar boven of je doet er een extra marge van 100 W bij, dan zit je wel safe.

 

20 uren geleden, Smedtje zei:

... met zwaardere voeding zou het dus opgelost zijn?

Waarschijnlijk wel maar als de gafische kaart defect is, zal een zwaardere voeding natuurlijk niet helpen.

 

20 uren geleden, Smedtje zei:

... enkele goede online shops voor computer stuf? 

Ik zou het niet weten; ik koop mijn computerstuf nooit online.

Ik koop altijd bij Tones en die hebben wel een webshop.

Ook Alternate is een mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

650 a 700 is idd ruim voldoende, en indien deze kaart stuk is, kan dit zo geen kwaad, heb ze maar 5 euro betaald, was trouwens toch van plan om me er 1 aan te schaffen. Maar om dit te kunnen testen heb ik een zwaardere voeding nodig natuurlijk ;)

Nu volgende punt, er is ook een externe voeding ( 6 punt ) voorzien op die kaart, Heeft elke modernere voeding zo'n fiche? of hoe sluit je die externe voeding aan? heb dit nog nooit gezien of moeten doen dus ken het niet echt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.