Ga naar inhoud

Windows 10 zelf geeft meldingen in het engels


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, nieuwe laptop van buur die ikzelf geconfigureerd om hem werkbaar te maken geeft Windows meldingen in hetEngels, terwijl zo meen ik mij het toch te herinneren voor de Nederlandse taal gekozen is. Onderaan taakbalk staat bv NLD. Er is ook het Belgisch (nederlands) taalbestand gedownload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, justy zei:

Onderaan taakbalk staat bv NLD.

Dat duidt er op dat er meerdere talen geïnstalleerd zijn.

Ga eens via START naar Instellingen (tandwielicoontje) / Tijd en taal / Regio en taal.

Maak daar een screenshot van en voeg het toe als bijlage.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar dat lukt niet. Zie scherm. Nederlands taalpakket is al gedownload en actief. Ik zie wel dat er zowel Belgisch punt als Belgisch komma toetsenbord bij geinstalleerd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Carrefour zouden ze gezegd hebben dat de enige oplossing terug een installatie is via fabrieksherstel omdat volgens hun de installatie in het Engels zou gebeurt zijn. Ikzelf zie echter echt niet in waarom ik bij de installatie engels als taal zou genomen hebben. Het nederlands taalpakket is trouwens toch gedownload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic! Ik heb deels zoiets meegemaakt op een van mijn computers. Dat was toen geen nieuwe installatie van Windows 10, maar een gratis upgrade van Windows 7 naar Windows 10 (in augustus 2015). Na de moeizame upgrade bleek een deel van de standaard Windows 10 apps in het Engels te zijn, terwijl Nederlands toch de enige ingestelde taal was.

Bij mij loste het probleem zich vanzelf op. Na 2 weken waren alle apps in het Nederlands. Ik heb dat hier beschreven: https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/de-app-mail-in-windows-10-is-in-het-engels.124723/

 

Nu over naar jouw probleem. In ieder geval heb jij meer dan 1 taal en ook meer dan 1 toetsenbordindeling geïnstalleerd. Dat moet niet. Om problemen te vermijden moet je je houden aan 1 taal en 1 toetsenbordindeling.

Microsoft wil in Windows 10 af van het vertrouwde configuratiescherm en alle functies onderbrengen in de nieuwe app Instellingen. Toch vond ik het aloude configuratiescherm vaak makkelijker en overzichtelijker.

Het configuratiescherm is nog steeds op te roepen:

Naast de knop Start (de knop met de witte Windows vlag) staat een vergrootglas (= Zoeken in Windows); klik op dat vergrootglas en type dan in het zoekvak: Configuratiescherm

Klik op het zoekresultaat Configuratiescherm (Bureaublad-app)

Kies rechts boven voor Weergeven op: Grote pictogrammen.

Klik daarna op Taal

Klik achter de ingestelde taal op Opties.

Ik krijg dan dit venster:

 

5964a0ba41580-2017-07-11_11_39_04-Config

 

Bij jou moet als enige taal Nederlands (België) staan.

Ik vermoed dat er bij jou ook Nederlands (Nederland) staat. Als jij een Belg bent, dan moet je klikken op Nederlands (Nederland) en dan op Verwijderen klikken.

 

Daarna kijken bij de ingestelde invoermethodes (dat noemen we in Nederland de toetsenbordindeling).

Bij jou hoort daar alleen Belgisch (punt) te staan. Je schreef zelf eerder dat ook de toetsenbordindeling Belgisch (komma) was geïnstalleerd. Klik op Belgisch (komma) en klik daarna op Verwijderen.

 

Als het goed is, dan heb je nu nog maar 1 taal en 1 toetsenbordindeling.

Klik onderaan in dat venster op de knop Opslaan.

 

In Windows 10 is de functie Snel opstarten automatisch ingeschakeld. Daardoor start je computer iets sneller op. Deze functie kan echter ook voor onverwachte problemen zorgen. Daarom adviseer ik je om de functie Snel opstarten uit te schakelen. Gebruik daarvoor deze handleiding: https://nl.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/37210/~/windows-10%3A-in--of-uitschakelen-snel-opstarten

 

Start nu de computer opnieuw op door te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Wanneer de computer opnieuw is opgestart, mag je klikken  op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update.

Klik dan op de knop Naar updates zoeken. (Doe dat ook wanneer er staat: Uw apparaat is up to date)

Maak de komende dagen geen gebruik van de slaapstand, maar zet de computer na gebruik uit.

 

Het is mogelijk dat ook bij de computer van je buur het probleem op die manier wordt opgelost. Wanneer Windows weer geheel in het Belgisch-Nederlands is, kun je overwegen om de functie Snel opstarten weer aan te zetten. Wanneer Windows op die nieuwe computer geïnstalleerd is op een SSD, zou ik de functie Snel opstarten echter uitgeschakeld laten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was ook via configuratiescherm maar één taal aanwezig Nederlands (Belgie), maar als ik hier op klikte kon ik die wel standaard maken in tegenstelling tot vorige manier. Deze was wel aanklikbaar. Probleem dus opgelost:top:. Alles werkt nu via de Nederlandse taal. Toetsenbord instelling Belgisch met komma heb ik verwijdert.  Met oprechte dank voor jullie reacties (ook van buurman:thankyou-bor:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.