Ga naar inhoud

de trein der traagheid


Aanbevolen berichten

bv FB en lotto geven dezelfde problemen bij Internet Explorer. Bij de banken kon ik meteen doorgaan naar on line bankieren en homebanking, ook inloggen was geen probleem. FireFox heb ik niet. Om te testen heb daarnet nog eens op de banken gegaan in google chrome en daar kon ik meteen inloggen en bewerkingen doen...voor zolang het duurt. Ik heb nog een iPad maar die heeft geen problemen, kan overal meteen in. Met vriendelijke groet, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

21 minuten geleden, Browneyes zei:

FireFox heb ik niet.

En toch staan er in de farbar logjes een heleboel verwijzingen naar firefox.

 

Kan je nieuwe logjes maken met FRST en deze als bijlage toevoegen?

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, kweezie wabbit zei:

En toch staan er in de farbar logjes een heleboel verwijzingen naar firefox.

Ik heb de reden gevonden.

Het zijn plugins van geinstalleerde programma's zoals java, de E-Id kaartlezer, realdownloader en nog wat van microfoft.

Die plugins worden ook geinstalleerd als je geen firefox hebt en zodra je firfox installeert, zijn die plugins dan beschikbaar.

Niks om je zorgen over te maken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats dit bestand ook op het bureaublad

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op je bureaublad.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan een drastisch middel proberen.

 

Download ResetBrowser

De download start automatisch.
Sla het bestand op (op je bureaublad bvb).

Sluit je browser.

Klik met rechter muisknop op het bestand ResetBrowser.exe en kies dan voor uitvoeren als administrator om te starten.

Je krijgt dan dit te zien.

 

resetbrowser

  Klik nu op de knop Reset Chrome en wacht tot de tool klaar is.

 

Gaat het nu beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweezie wabbit, drastisch blijkt in dit geval de oplossing geweest te zijn...alles werkt weer zoals tevoren. Het was wel ff paniek toen de snelkoppeling van chrome niet meer werkte. Het resetprogramma heeft chrome verwijderd. Heb dan chrome opnieuw geïnstalleerd, ingelogd en het werkt precies sneller dan 14 dagen geleden. FB, telenet, lotto, banken en de rest is weer snel toegankelijk. Alweer een tevreden klant

Kweezie Wabbit...bij deze heel hartelijk bedankt voor uw hulp en vooral voor uw geduld. Met vriendelijke groet, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit reset programma verwijderd inderdaad chrome maar zou het daarna ook opnieuw moeten installeren.

Blij dat het heeft geholpen.

 

Dan kunnen we de gebruikte tools ook opruimen.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

Doe daarna nog een registeropruiming met CCleaner.

 

Hou het nog enkele dagen in de gaten en geef maar een seintje als we het topic mogen afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kleine kanttekening...een grote boosdoener in heel deze Trein der traagheid is ook het WEBSCHILD van AVAST. In al mijn contentheid dat de zaak was opgelost was ik ook even uit het oog verloren dat ik, om RESETBROWSER te kunnen downloaden, AVAST had uitgeschakeld. Vandaar dat alles supersnel ging. Nu AVAST terug is ingeschakeld gaat het weer een stuk trager maar nog steeds sneller dan aan het begin van dit verhaal. Ik weet niet of het verstandig is om het WEBSCHILD uit te schakelen en uitgeschakeld te laten... Ik veronderstel dat een webschild hetzelfde is als een firewall... Toch wil kweezie wabbit, en pc-helpforum, nogmaals bedanken voor zijn hulp en geduld. Met vriendelijke groet, Patrick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.