Ga naar inhoud

Veel Mails in Thunderbird komen in de spambox


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows 10 en het mailprogramma, Thunderbird. 

Ik kreeg van de een op de andere dag veel mails iin mijn Spambox. 

Mails die normaal in Postvak in binnenkomen 

Waar komt dit door 

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je hoe je Thunderbird spam moet instellen en trainen:https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-ongewenste-spamberichten

Volg deze aanwijzing:
" Ten eerste: tijdens de vroege leerfase wilt u wellicht regelmatig, misschien dagelijks, uw map Ongewenst controleren op berichten die ten onrechte als ongewenst zijn geclassificeerd door op de knop Niet ongewenst te klikken, of door de hoofdletter J op uw toetsenbord te gebruiken. Na de eerste week dient u de ongewensteberichtenmap ook te controleren op berichten die ten onrechte als ongewenst zijn gemarkeerd, misschien wekelijks. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een reactie aan het typen toen Veng reageerde. Prima reactie van Veng. Ik schrijf nu enkel een aanvulling op zijn reactie:

 

Thunderbird weet uit zichzelf helemaal niet welke mail spam is en welke niet. Dat moet jij Thunderbird leren. En dat doe je door wanneer je een ongewenste mail hebt, te klikken op de knop Ongewenst:

 

59689cdb929fd-Ongewenst.png

 

Wanneer je daarna opnieuw mails van die afzender krijgt (of mails met dezelfde inhoud), zullen die mails automatisch worden verplaatst naar de map Ongewenst.

Een foutje is echter zo gemaakt. Zoals je ziet staat de knop Ongewenst vlak naast de knop Verwijderen.

Stel dat jij een legitiem (dus gewenst) bericht gelezen had en wilde Verwijderen, maar in plaats van te klikken op de knop Verwijderen, klik jij per ongeluk op de knop Ongewenst, die daar vlak naast staat. Dat zullen in het vervolg berichten van die legitieme afzender ook in de map Ongewenst terecht komen.

Controleer daarom regelmatig de inhoud van de map Ongewenst. Staan daar mails in die wel gewenst zijn? Open die dan en klik daarna op de knop Niet ongewenst:

 

59689e7e9ee62-Niet_ongewenst.PNG

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.