Ga naar inhoud

W10 en nieuwe SSD schijf


Cil

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 
Ik zit met een vraag waar ik niet uitkom. Voor mijn vakantie heb ik ( door een overleden HD) een nieuwe SSD van 240gb laten plaatsen en installeren, daarnaast zit er nog een "normale "schijf van 500 gb in (in 4 partities.)
Ik werk heel veel met Paintshop programma's Corelx5 Corelx9, Photo Impact, Pinnacle en Dreamweaver.
Ik heb 4 Ram geheugen en 64 bits pc,>
Nu komt het : Pc op zicht werkt prima, maar zodra ik in Corelx5 of x9 bezig ben is dit ontzetten traag werken, moet seconden lang wachten tot er een venster open wil. 
Hoe kom ik er nu achter waarom dit zo traag is?
Ik heb al deze programma's op mijn SSD geïnstalleerd, omdat ik  niet weet waar ik die anders zou moeten plaatsen, Tijdens installatie gaan toch de dll bestanden altijd in Windows? Dus vandaar dat ik dat op de C installeer.
Ben benieuwd naar jullie reactie, want dit is echt niet prettig werken. Voorheen nooit problemen met deze programma's gehad.
Hoe hoog moet mijn virtuele geheugen ingesteld staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen kenner op dit gebied, maar zo lezend en nadenkend zou het mss mogelijk zijn dat die betreffende progs extra tijdelijke mappen wil gebruiken terwijl die niet beschikbaar zijn? Of dat de progs om e.o.a. reden aan het "swappen" zijn.
Met een SSD behoort het opstarten immers juist sneller te gaan. Ik kan echter geen reden bedenken waarom andere progs goed werken op je ssd en deze niet.
Ik kwam wel een probleem tegen met corel en ssd. Of je daar iets mee kunt weet ik niet maar mss triggert het je: https://community.coreldraw.com/talk/coreldraw_graphics_suite_x5/f/544/t/48787

 

Hier mss. nog wat andere aanwijzingen voor snelheidswinst (staat los van jouw probleem): https://community.coreldraw.com/talk/coreldraw_graphics_suite_x7/f/809/t/53802

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Uit die omschrijving van Corel wordt ik niet veel wijzer, Ze hebben het daar over klonen, maar mijn oude HD is niet meer werkend, dus valt er weinig te koen, en de SSD is al compleet geïnstallerd met W10 en de grote updates. Ik blijf verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klone is de gemakkelijkste oplossing maar niet noodzakelijk. Wat ik nu bedenk is dat als je voorheen toevallig in win7 werkte je nog kunt proberen Corel in win7 mode op te starten.

Ga via je desktop icon naar "eigenschappen" en "comptabiliteit". Daar kun je kiezen voor zowel opstarten in "administrator" mode als ook "win7" mode. Het is snel getest: "Nee" heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comptabiliteit op XP sev.pack 2 gezet, en zelfs 2 filters die niet meer werkte heb ik nu weer in beeld. Dit was een supertip, Hij stond op W8, maar die heb ik nooit gehad, dus op de gok even XP gedaan. Ziet er beter zo. hou het even een dagje in de gaten. Dank je wel nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je mss het probleem dat Corelx5 helemaal niet compatible is met Win10 en zul je, als je nog niet tevreden bent, op zoek moeten naar workarounds of upgraden.
Overigens, maar ik weet zo snel niet meer waar dat zit of dat dat automatisch naar boven komt, functionaliteit gebruiken waarbij Windows zelf verschillende opties voor comptabiliteit aan biedt.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in Psp19 had ik hetzelfde probleem en deze is voor W10 geschikt. Over dat zelfzoekend Comptabiliteit weet ik niet hoe dat werkt. Maar denk dat ik voor nu wel weer even geholpen ben. Dank voor je moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.