Ga naar inhoud

online password manager


rco

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Omdat iedereen in onze digitale wereld enorm veel wachtwoorden heeft, zijn er tal van collega's die deze op een Excel bijhouden, is uiteraard niet de veiligste manier.

Als ze deze dan nog eens op ons netwerk plaatsen, kunnen we evengoed alles deuren open zetten.

Ben daarom op zoek naar een veilige password-manager die ik online kan gebruiken.

Die m.a.w. niet afhankelijk is van een werkstation.

Keepass is bv. iets wat ik momenteel gebruik, maar heeft een masterkey op een werkstation nodig. Als ik dan op locatie ben, kan ik niet aan mijn wachtwoorden.

Ik zoek dus een online cloud- manager maar die werkt met dubbelle authenticatie, bv. via token op smartphone of inlog via E-id.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 17-7-2017 om 10:45, rco zei:

Keepass is bv. iets wat ik momenteel gebruik, maar heeft een masterkey op een werkstation nodig. Als ik dan op locatie ben, kan ik niet aan mijn wachtwoorden.

Ik zoek dus een online cloud- manager maar die werkt met dubbelle authenticatie, bv. via token op smartphone of inlog via E-id.


Je kan ook de portable versie van Keepass op een USB-Stick gebruiken.

 

The portable version can be carried around on portable devices (like USB sticks) and runs on any computer directly from the device, without any installation. It doesn't store anything on your system (in contrast to the setup package, see above). KeePass doesn't create any new registry keys and it doesn't create any configuration files in your Windows or application data directory of your user profile.

 

Installation:
KeePass does not need to be installed. Just download the ZIP package, unpack it with your favorite ZIP program and KeePass is ready to be used. Copy it to a location of your choice (for example onto your USB stick); no additional configuration or installation is needed.

 

Updating:
Download the latest portable package of KeePass, unpack it and copy all new files over the old ones. Your configuration settings will not be lost (the settings are stored in the KeePass.ini file, which won't be overwritten, because KeePass ZIP packages don't include a KeePass.ini file).

 

http://keepass.info/help/v1/setup.html#portable

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.