Ga naar inhoud

office algemeen


Harie

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden, iEscape zei:

Alléén als u het setup-bestand van MS Office 2010 nog in bezit heeft met de bijbehorende productcode  >> 25-cijfers code, is het mogelijk om MS Office 2010 op de nieuwe pc met Windows 10 te installeren.

De productcode is te vinden aan de binnenkant van het DVD-hoesje of ooit per e-mailbericht vanuit Microsoft en/of de winkel (verkoper van het product) naar u verzonden.

 

Zoals ik eerder heb uitgelegd, zie hierboven. Nogmaals u heeft nodig: het setup-bestand + de bijbehorende productcode  >> 25-cijfers code, meer niet.

Dan zou u toen een e-mailbericht hebt ontvangen met de productcode van uw werkgever. 

Is de werkgever failliet, zoek dan in uw eigen Archief. 

Is de productcode voor het een Enterprise-versie dan dient u het setup-bestand van Enterprise te installeren.

 

15 minuten geleden, Harie zei:

heb die versie aangeboden gekregen door mijn vroegere werkgever Ford Genk voor 15 Euro dacht ik.(2012)

 

krijg volgende foutmelding ;De ingevoerde productcode is voor software die via een Enterprise Overeenkomst in licentie wordt gegeven. Neem contact op met het Home Use Program voor herstelmogelijkheden van de software.

 

Zo'n versie heb ik ook, en heb een paar manden geleden opnieuw geïnstalleerd en het is gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opletten dat: MS Office op de 'oude' computer eerst deïnstalleren; en daarna pas op de 'nieuwe' computer installeren.

De foutmelding is vermoedelijk veroorzaakt doordat Microsoft (online-licentie-verificatie) merkt dat u met één licentie het programma op twee computers wilt gebruiken.

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Passer zei:

Gezien Ford (België) niet meer bestaat vermoed ik dat de licenties ervan ook opgeheven zijn

Dat is mogelijk.

 

37 minuten geleden, Passer zei:

Die zijn trouwens niet bedoeld om op privé-computers te gaan gebruiken...

In dit geval wel. Het gaat hier om het Home Use Program:

Quote

 

Het Home Use Program is een Software Assurance-voordeel dat bedoeld is voor Microsoft Volume Licensing-klanten met een actieve Software Assurance-dekking op hun Office-toepassingen. Werknemers die de gedekte licenties op het werk gebruiken, komen in aanmerking voor de aanschaf van deze Office-toepassingen voor gebruik op een thuis-pc gedurende hun dienstverband. [onderstreping van mij, porrelaar]

In aanmerking komende werknemers mogen één licentie aanschaffen van elk beschikbaar product. De beschikbaarheid van producten is gebaseerd op de Software Assurance-regeling van uw organisatie.

Als u niet zeker weet of uw organisatie in aanmerking komt, neemt u contact op met uw beheerder voor Software Assurance-voordelen.

 

 

Zo heb ik in 2009 voor € 12,95  Microsoft Office 2007 Enterprise kunnen aanschaffen via mijn werkgever.

En een jaar later mocht ik voor ongeveer hetzelfde bedrag Microsoft Office 2010 Professional Plus aanschaffen via mijn werkgever. Dat is volledig legaal.

Volgens de voorwaarden mag je die Office-toepassingen dan thuis gebruiken gedurende je dienstverband.

Zelf werk ik al een paar jaar niet meer (ben met met pensioen) en volgens de voorwaarden zou ik die software nu niet meer mogen gebruiken. Maar wanneer die software al geïnstalleerd is, kraait daar geen haan naar. Er is echt niemand bij Microsoft die zal gaan controleren of je nog steeds bij dat bedrijf werkt. Overigens heb ik Office 2010 Professional Plus al eens opnieuw geïnstalleerd, nadat ik met pensioen was gegaan. Dat was toen geen enkel probleem. Ik had de setup.exe op een cd gebrand, en op die cd de productcode geschreven.

 

Verschil tussen Harie en mij is dat het bedrijf waar ik tientallen jaren heb gewerkt, nog steeds bestaat, terwijl het bedrijf waar Harie werkte niet meer bestaat.

 

Update: terwijl ik aan het typen was, had iEscape al gereageerd. Mijn reactie voegt daarom weinig toe. Sorry daarvoor.

 

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.