Ga naar inhoud

Hulp gezocht 1ste complete pc build


marinusss

Aanbevolen berichten

 Hallo allemaal,

 

Ik wil graag een pc in elkaar laten zetten en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

 

waarvoor: gamen. Ik wil the witcher 3 bijvoorbeeld op maximaal spelen. Ook wil ik klaar zijn om VR games te kunnen spelen. Ik speel ook veel overwatch en Playersunownbattleground.

Budget: 1500 euro voor de kast en alles wat er in moet.

overklokken?: Geen idee wat het is dus ik weet ook niet of ik het wil. lijkt me liever van niet aangezien de garantie.

Later: Ik wil een custom build omdat ik later de grafische kaart misschien nog wil vervangen en dan goedkoop verder kan.

Functies: Al het normale moet er een beetje inzitten zoals usb poorten, maar cd/dvd lezen niet zo heel zeer nodig denk ik.

Wie maakt hem: Mijn vriend kan hem in elkaar zetten. hij weet hoe dat moet. ook installatie

Besturingssysteemgewoon nieuweste windows

muis, toetsenboard: is voor latere zorg. Ik ben nog opzoek naar een goed scherm, maar wil eerst even weten wat een goede pc is.

Wensen: Ik wil later gewoon graag Vr games doen als extraatje op de normale games die ik speel.

Land: Nederland (emmen)

 

Mijn vriend heeft niet heel veel ervaring met samenstellen, maar hij heeft een poging gedaan. Wat denken jullie hier van? Zie afbeelding. Voldoet dit aan al mijn wensen?

pc build.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Processor: i5-7700K is beter, en 7th gen intel https://www.mindfactory.de/product_info.php/Intel-Core-i5-7600K-4x-3-80GHz-So-1151-WOF_1132462.html

Case: Lijkt me heel goed!

PSU: Nee! Je hebt iets veiliger nodig. Deze link: Probeer een 600W+ PSU te vinden die in Tier1 of Tier2 staat. http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2547993/psu-tier-list.html?_ga=2.265932815.1693434907.1501924140-544176985.1493625897#xtor=EPR-8886 Ik heb er alvast een goeie uitgekozen: https://www.mindfactory.de/product_info.php/750-Watt-EVGA-SuperNOVA-G2-750-Modula-80--Gold_1061363.html De Supernova lijkt me zeer sterk. Ja, het is duurder, maar je zal zeker geen spijt hebben van een mega-efficiente PSU met absolute veiligheid.

SSD: Goed, wel wat groot? SSD is meestal gewoon goed voor snelle bootup. Bij games is het snellere loading, maar vaak overbodig. Ik doe persoonlijk nog geen SSD.

RAM: DDR4-2400 als je met een i5-7700K gaat, save the frames ;)

GPU: Is goed. Als je graag nVidia hebt dan is de Geforce GTX 1060 (3GB of 6GB) een stuk betere performance, en vaak goedkoper. De 6GB versie is niet zoveel sterker volgens de benchmarks dus misschien koop je beter deze: https://www.mindfactory.de/product_info.php/3GB-KFA2-GeForce-GTX-1060-OC-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1117562.html Net vandaag komt de nieuwe AMD VEGA uit, een super high-end gaming graphics card reeks.*

Moederbord: Goede moederbord!

HDD2: Goed goed! 1TB is vaak meer dan genoeg. Als je de SSD kleiner maakt of die gewoon wegdoet, dan kun je ook een 2TB voor niet veel meer kopen. Zorg wel dat het 7200RPM heeft.

 

Conclusie/Mening: Ik vind dat de prijsverschillen op www.mindfactory.de veel te goed zijn. Het probleem is wel dat die in duitsland gevestigd is, maar ik denk dat je snel een paar honderd euro kan besparen vergeleken met winkels in België. Persoonlijk vind ik dat een SSD niet belangrijk genoeg is, en dat je nogal veel geld kan besparen door gewoon alles op een enkele 2TB HDD te plaatsen. De i5-6600 is goed, maar nu je toch een Gen7 intel processor kan kopen die met 2400 ram werkt, zou ik zeker daarvoor gaan. Voor de grafische kaart vind ik de 1060 gewoon -amazing- voor high-end gaming, maar wacht misschien heel eventjes want de nieuwe AMD Vega kan misschien een grote gaming upgrade worden?

 

- Sarah! (btw ik ben ook maar een amateur lol maar ik heb de laatste weken veel gegoogled)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.