Ga naar inhoud

Harde Schijf stuk?


Hitoshi

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik heb een pc heb hem al ongeveer 3 jaar en in die 3 jaar ging alles goed. Toen een maand of 2 geleden mijn computer steeds plotseling een zwart beeld kreeg.. En soms kwamen er ook heel veel bluescreens die niet klopten. (De tekst was helemaal apart eigenlijk alleen de smiley was er heel briek in) Ik hoorde het geluid toen ongeveer 15 seconden nog steeds en toen was alles compleet zwart. Het licht en alles van de computer brandde nog steeds. Meestal als ik dan een game opstartte duurde het maar even voordat dit gebeurde.. dit gebeurde echter niet als ik alleen Google Chrome aan had. Ik besloot met mijn vader naar de computerwinkel te gaan waar ik had stage gelopen en die hebben mijn harde schijf vervangen. Ze zeiden of je kan er 1 doen van 1 terabyte of 2 terabyte. Ik heb gekozen voor 2 terabyte, 100 euro koste mij dit. De eerst paar weken/maanden ging het goed. De hardeschijf maakte nu wel geluid maar dat was gemeld door de computerwinkel dat dit zou gebeuren. Nu heb ik het weer. mijn computer krijgt weer steeds dit zwarte beeldscherm. Ik snap het niet. Ik heb ook nog een 2 terabyte hardeschijf gedaan (Of het zijn 2 harde schijven) Om dit te voorkomen en het gebeurd weer. Nu weet ik niet zeker of het aan de Hardeschijf ligt of iets anders. Want ik krijg geen bluescreens. 

 

Weet iemand hier raad mee of heeft dit ook gehad?

Ik zou het graag willen weten voordat ik weer naar de computer winkel ga.

 

Groeten Hitoshi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.