Ga naar inhoud

Pop-ups op tablet


Andy83

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Er komen steeds vervelende pop-ups op de tablet. Van Sarenza en over een I Phone die we zouden kunnen winnen. 

We hebben een Medion tablet. 

Ik probeerde reeds adwcleaner te installeren, maar na het downloaden krijgen we de opmerking dat het bestand niet kan geopend worden?

 

We hebben gratis antivirus software, namelijk hi security, maar die vindt niks speciaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Andy83 zei:

Er komen steeds vervelende pop-ups op de tablet. Van Sarenza en over een I Phone die we zouden kunnen winnen. 

We hebben een Medion tablet. 

Ik probeerde reeds adwcleaner te installeren, maar na het downloaden krijgen we de opmerking dat het bestand niet kan geopend worden?

 

 

Hoi,

Niemand kan ADW Cleaner op een tablet installeren, dat is voor een applicatie voor de computer. Ook FRST kunt u niet op uw tablet installeren.

 

U zou een Adblocker moeten installeren tegen al dat reclame-geweld, kijk in Google PlayStore.

 

Malwarebytes for Android kunt u wel installeren op uw tablet, ik neem aan dat het besturingssysteem Android is (?).

Maar Malwarebytes for Android houdt géén reclame tegen, dit programma verwijderd adwares.

 

Antivirus voor Android >>  Kaspersky Mobile Antivirus.

Een antivirus houdt ook géén reclame tegen.

 

Neem eens deze link ook eens door, Adblock Browser gebruik ik ook op mijn iPad.

 

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Malwarebytes geïnstalleerd, en ook een adblocker (namelijk brave). Hoe werkt zo'n adblocker precies? Moet je die dan gebruiken als browser?

Voorlopig gebruik ik nog de gewone browser, wat prima lijkt te werken en zonder ongewenste reclame! 

Hoe vaak moet je malwarebytes laten scannen?

En vervang ik mijn huidige antivirus beter voor een kapersky?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Andy83 zei:

en ook een adblocker (namelijk brave). Hoe werkt zo'n adblocker precies? Moet je die dan gebruiken als browser?

Ja, Brave Web Browser is een snelle, gratis en veilige webbrowser voor Android met een ingebouwde AdBlock, tracering en beveiliging bescherming. Er is vast een 'Instelling' waar men de instellingen kan bekijken.

 

6 minuten geleden, Andy83 zei:

Hoe vaak moet je malwarebytes laten scannen?

Dat is afhankelijk van uw surfgedrag, maar 1 x per maand lijkt me voldoende. Android besturingssysteem is gevoelig voor virus etc. Ervoor zorgen om géén dubieuze websites te bezoeken bijvoorbeeld.

Zelf als men apps vanuit de Play Store haalt, moet men nog opletten.

 

7 minuten geleden, Andy83 zei:

En vervang ik mijn huidige antivirus beter voor een kapersky?

Dat is niet nodig als u tevreden bent met de huidige antivirus.

U moet gewoon een beetje mee spelen (testen) wat het beste is voor u.

 

Wellicht nog een beschermer voor e-mailberichten  >>  MailWasher Mobile Anti Spam.

Ik gebruik MailWasher desktop versie voor mijn Windows 10 laptops, zeer goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u de laatste tijd apps geïnstalleerd?

 

Probeer het volgende: 

Schakel uw de tablet uit.

Druk op de aan/uit-knop om het apparaat aan te zetten, houdt tijdens het opstarten de knop Menu ingedrukt (goed ingedrukt houden)    totdat het apparaat in Veilige modus start.

Als dit niet werkt, houdt u de knoppen Power + Menu + Home ingedrukt tot het apparaat wordt opgestart in Veilige modus.

 

Android laadt geen apps van derden in Veilige modus, vervolgens kunt u een toepassing die problemen veroorzaakt, verwijderen. 

 

Ga naar Instellingen Toepassingen Toepassingen beheren om een toepassing te verwijderen.

Zet het apparaat uit en weer aan om het in Normale modus op te starten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Opstarten in veilige modus is niet gelukt. We konden onder andere wel kiezen uit restart bootload en reboot modus. Is dat dan één van deze twee? 

Hier wordt jammer genoeg veel apps gedownload, het is een tablet die vaak door de kinderen wordt gebruikt. Ze zetten er constant nieuwe apps op en doen de oude niet grondig weg. Ik heb nu alle recente apps verwijderd. Er staan nog maar drie apps op. Misschien helpt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Andy83 zei:

Opstarten in veilige modus is niet gelukt. We konden onder andere wel kiezen uit restart bootload en reboot modus. Is dat dan één van deze twee? 

Doe reboot modus.

 

10 minuten geleden, Andy83 zei:

Hier wordt jammer genoeg veel apps gedownload, het is een tablet die vaak door de kinderen wordt gebruikt. Ze zetten er constant nieuwe apps op en doen de oude niet grondig weg. Ik heb nu alle recente apps verwijderd. Er staan nog maar drie apps op.

 

Tja . . . , dat is het probleem om zo maar apps te downloaden. Ik weet het . . . kinderen . . ., maar het is het een of het ander.

U zou toch de kinderen moeten leren dat er risico's zijn verbonden. Zoals onderstaand artikel. Gevaar komt van alle kanten.

 

2 uren geleden, iEscape zei:

Zelf als men apps vanuit de Play Store haalt, moet men nog opletten.

Voordat ze apps downloaden, zou u eerst de recensie moeten lezen, ja . . . , dat vergt tijd, maar het is niet anders.

 

Dat is hetzelfde als: dat we de voordeur op slot moeten zetten

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Ik heb een Samsung smartfone met android 4.1.2 en ben redelijk intensief op zoek geweest naar een werkende adblocker voor een niet geroot toestel helaas een niet geslaagde missie. Een webbrowser met ingebouwde adblocker zoals iEscape voorstelde is voor surfen toereikend maar niet voor apps uit de app store die ads bevatten. Tegenwoordig is mijn toestel geroot en kan ik ads effectief bestrijden met "AdAway" (app is niet verkrijgbaar in de google play store) en heb geen ads meer gezien sinds dien
  2. Toestel root'n is een lastig proces met allerlei risico's die je toestel onbruikbaar kunnen maken.
  3. Ik hoop van harte dat er iemand een oplossing voor heeft, daarom volg ik deze topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.