Ga naar inhoud

Reclame mails blokkeren windows live mail


wes45

Aanbevolen berichten

Ik zal dit nog eens aandachtig moeten lezen want als leek is dit ook chinees voor mij.

Enfin als het te erg word kan ik misschien toch het advies volgens om een nieuw email adres te maken.

Eens nagekeken en ik hoef toch geen nieuwe accounts aan te maken bij de meeste sites.

Want je kan blijkbaar eenvoudig bij je account instellingen gewoon je email adres wijzigen.

Dus dit scheelt al heel veel.

Nog een paar vraagjes.

Denken jullie ook dat ik op die spamlijsten terecht kan komen door sociale media? Zoals facebook.

Misschien soms door bepaalde verkeerde dingen te liken. Ik zeg maar wat.

Als ik nieuwe email zou maken zou het misschien verstandiger zijn om niet mijn hoofd emailadres te gebruiken voor sociale media maar ene die ik maar enkel hiervoor gebruik.

En een andere voor de dagdagelijkse dingen.

Dit is misschien een beter idee. Wat denken jullie?

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het aanmaken van een e-mail adres:

Je moet onderscheid maken tussen je hoofd e-mail adres en een "alias".

Het hangt van je provider af wat de mogelijkheden zijn.

Wat betreft het aanmaken van een e-mail adres:

Je moet onderscheid maken tussen je hoofd e-mail adres en een "alias".

Het hangt van je provider af wat je mogelijkheden zijn.
Als je gecompromiteerde e-mail adres je hoofdaccount is, zul je dat toch moeten aanpassen. Vraag je provider als je er niet uit komt.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt. Maar kan het komen van sociale media zoals ik eerder aanhaalde? Of misschien ergens online een enquete ingevuld is ook nog gebeurd.

Nu ben ik veel voorzichtiger geworden.

Ik wacht nog wat af nu en als het te erg word worden het nieuwe mail adressen en kan ik eventueel vragen bij de pc winkel.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Als ik nieuwe email zou maken zou het misschien verstandiger zijn om niet mijn hoofd emailadres te gebruiken voor sociale media maar ene die ik maar enkel hiervoor gebruik.

En een andere voor de dagdagelijkse dingen.

Dit is misschien een beter idee. Wat denken jullie?

Ja. Om die reden heb ik meerdere e-mail aliassen. Bv. een voor webshops, mijn contacten, "rare" dingen, twitter, facebook. Ik kan er nl. 10 per hoofdaccount aanmaken. Het hoofdaccount wil ik niet gebruiken, al weet ik niet zeker of er soms iets uit lekt door het beantwoorden van een mailtje. Ik weet niet zeker of dat altijd met het alias wordt ondertekend. Let daar dus even op.
Verder zijn er zg. "spiders" welke niets anders doen dan de hele dag het internet afzoeken naar e-mail adressen, want elk adres levert geld op. En als je ziet hoe snel je in Google een antwoord op een zoekfunctie krijgt, kun je ook nagaan hoe snel een spider kan werken. Denken van "het duurt wel even voor ze me vinden" is naief.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok super dit lijkt me ook verstandig hoe je het doet. Voorlopig valt het wel nog mee bij mij dus laat ik het nog wat rust.

Misschien na een paar weken knap ik de knoop door en maak ik andere email adressen.

Intussen heb ik al een paar vrienden en kennissen die test laten doen. Allemaal testen ze positief.

Dus waarschijnlijk zijn er enorm veel mensen die op zo'n spamlijst staan.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel raar iemand z'n hoofd email test positief via 

en 1 alias is ok maar op die alias komt wel de meeste spam toe.

Hoe zou dit komen?

Is het misschien zo als het hoofd emailadres op een lijst staat dat de alias mailadressen ook mee opgenomen worden?

Sorry voor de lastige vragen.

 

aangepast door wes45
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die site alleen databases gebruikt van sites die gehackt zijn en waarbij grote hoeveelheden adressen in één keer zijn buitgemaakt. Als je e-mail(alias) op een andere manier verkregen is zal het er niet bij staan. Deze site moet immers ook een bron raadplegen en kan daarvoor natuurlijk niet terecht bij de spammers zelf.

 

Quote

Is het misschien zo als het hoofd emailadres op een lijst staat dat de alias mailadressen ook mee opgenomen worden?

Denk het zelf van niet. Alleen als de database met aliassen van de provider gehackt zouden zijn, maar dan hadden ze daar wel bericht van gekregen. Die aliassen zijn immers alleen bij de provider gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.