Ga naar inhoud

Reclame mails blokkeren windows live mail


wes45

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik weet dat er hier al meer is over geschreven over vervelende emails blokkeren enzo.

En ik weet hoe je ongewenste emails kan blokkeren maar ik krijg ze telkens terug.

Bijna dagelijks krijg ik mails van news@news..........com.

Als ik deze blokkeer komt er een paar dagen later terug ene terug met iets andere email adres. De news@news blijft altijd dezelfde maar wat erachter komt verandert plots.

En zo kan ik altijd opnieuw die news@news blokkeren en toevoegen aan lijst met ongewenste mail.

Spamfilter die standaard bij telenet zit zou actief moeten staan.

Zou hiervoor een oplossing zijn? Ik dacht zelf aan spam fighter maar bij installeren vraagt ie mijn email adres en heb daarom nog niet verder gedaan.

Is deze betrouwbaar? Of zijn er andere oplossingen?

Alvast bedankt.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dan bij instellingen onder geblokkeerde afzenders?

Daar kan je zelf een email adres toevoegen die je wil blokkeren.

Dit had ik al eerder gedaan met enkel news@news helaas zonder succes.

Wel kan ik ook nog gewoon onder opties het beschermingsniveau aanpassen zie bijlage.

Deze staat nu standaard op laag. Misschien deze iets hoger zetten? Maar dan heb ik schrik dat verkeerde emails daar terecht zullen komen.

Naamloos.jpg.2879d912503c95774d2b3b4d7a8144c2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de mails van hetzelfde domein komen zou je die domeinen in je host file kunnen opnemen. Heb ik ook gedaan.
Controleer ook eens of je mailadres op een spamlijst voor komt, want dan ben je helemaal jarig en kun je beter je e-mail adres aanpassen: https://haveibeenpwned.com/

Voordat je echter al te veel inspanning in dit onderwerp steekt: Microsoft brengt geen veiligheidsupdates meer uit voor WLM. Je moet je om die reden afvragen of je niet beter naar een andere mailclient kunt uitwijken. Velen bevelen Mozilla Thunderbird aan maar er zijn natuurlijk meer opties.
 

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je in je host file opnemen?

Intussen eens gekeken of ik op een spamlijst voort kom. Of dit betrouwbaar is weet ik niet maar er zijn 2 matchen gevonden.

Ziet dit er een groot probleem uit ik weet het niet want ik ben een leek op dit gebied.

Zie print screen afbeelding van het gene die gevonden is.Naamloos2.thumb.jpg.28c71f029f5b5359d22b14ea08c2523d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gevonden bent betekent dit dat je bij de spammers bekend bent. Dan kun je filteren tot je een ons weegt maar ik denk dat de spammers het zullen winnen.

Als je slechts bij één spammer bekend zou zijn geweest had het kunnen helpen dit domein in je hostfile op te nemen. Nu adviseer ik een andere email adres te nemen. Ik heb zelf ook onlangs een email adres van mezelf buiten werking gesteld ivm spam. Een beetje spam hoeft niet erg te zijn, maar zaelf was ik bang dat ik toch vroeg of laat door een phishing mailtje verrast zou worden. Dat risico wilde ik niet nemen, vandaar.

Wat betreft die hostfile. Hier wat leesvoer: https://www.windowscorner.nl/handleidingen/windows/hostsbestand_updaten.php

Mss kun je hier ook nog iets mee: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/tips_spamfilter.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander emailadres is ook niet evident hoor. Dan moet ik alle accounts waarmee ik deze gebruikt veranderen.

Het is nu niet dat het elke dag andere domeinen zijn hoor. Het is altijd dezefde die altijd begint met news@news......

Alvast bedankt al voor de info.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik de host file aanpassen. Is niet moeilijk maar je moet het wel goed doen. Maak eerst een kopie van de host file.

Open dan de hostfile ( C:\Windows\System32\Drivers\Etc ) met kladblok, voeg dan onderaan een regel toe die er zo uit ziet:

0.0.0.0 inno.bisrv.com

Achter de nullen moet dan de domeinnaam staan die je wilt blokkeren.

Save dan de file weer, gewoon als host.txt (want rechtstreeks als "host" saven lukt bij mij niet).

Verwijder dan de host file en rename je host.txt naar host
Je kunt dan nog eens de host file openen om te zien of het domein er nu idd in staat.

Success

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen echte kenner, maar die e-mails komen natuurlijk van een domein af. Zoek in je e-mail client hoe je de "headers" of "berichtbron" zichtbaar kunt maken. Die zijn niet zo gemakkelijk te lezen, maar daar staat het domein van de afzender altijd in. Je komt dan termen tegen van "received from".
Lees de headers van onder naar boven. De onderste is voor jou waarschijnlijk het belangrijkste.

Hier wat leesvoer om te leren headers te lezen. Dan is het niet zo moelijk meer:
https://vevida.com/help/headers-van-een-e-mail-lezen/
https://www.xs4all.nl/service/diensten/email/problemen-oplossen/spam/hoe-kan-ik-de-email-headers-lezen.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.