Ga naar inhoud

na klikken apps en onderdelen: PC terug vorig beeldscherm


snowi

Aanbevolen berichten

Wel jammer dat er geen info gegeven wordt over het reden waarom de gevraagde operatie niet kon uitgevoerd worden.

Misschien vinden we iets in de logboeken.

 

Doe nogmaals de systeemscan en als het weer gestopt is, sluit je het opdrachtprompt.

Voer daarna onderstaande uit.

 

Klik met de rechtermuisknop op START.
Klik op logboeken.
Open Windows Logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor Systeem.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.
Klik in de rechterkolom bij acties op Bestand met gefilterd logboek opslaan als... .
Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn problemen met het bestand FreemakeUtilsService.exe

Heb je een programma of app van Freemake of heb je dit gehad?

Als je dit programma niet meer hebt, verwijder dan de map C:\ProgramData\Freemake.

Als je dit nog wel hebt, is een herinstallatie (of een update naar de nieuwste versie) aangewezen.

 

Er is ook een foutmelding voor de windows update service.

Werken de windows updates nog normaal?

Wanneer werden de laatste updates geinstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een update gedaan voor Freemake.

 

Windows updates ...tja, wat is normaal? de laatste dagen zij n er wel bijna dagelijks (kleine?) updates geweest, waarbij de pc werd gevraagd niet af te sluiten en er begonnen werd met de updates maar redelijk vlug kreeg ik, kwestie van een 10-tal seconden, dan het gewone bureaublad terug. Er werd niet "afgeteld" zoals meestal gebeurt, maar misschien ook niet nodig doordat ket kleine updates waren?  

 

Kan ik dat ergens vaststellen dat de updates normaal gebeurden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar windows updates en daar kan je zien wanneer er de laatste keer naar updates werd gezocht en ook wanneer de laatste update werd geinstalleerd.

Daar heb je ook een link om de geschiedenis van de updates te bekijken.

Open die en kijk of er recentelijk mislukte updates tussen staan.

Maak eventueel een afbeelding en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows updates.docxEerst naar updates gezocht en kreeg volgende melding dat alles OK is.

1.jpg.5802c3c40b1121e77edf2c1b37767f02.jpg

Doch direct daarop begint hij uit zichzelf toch nog naar updates te zoeken met volgende melding:

2.thumb.jpg.580a5ba66c67de306c71e06a78565c6e.jpg

(blijft lang hangen op 4% om dan pas verder te gaan)

Dan na de updates kreeg ik volgende melding:.

3.jpg.4304579299430ff2e14a85127b373fb9.jpg

En na voltooiing terug gekeken bij Win updates" en de melding :

4.jpg.24ef05a817b271d487c9696d0dacdcaa.jpg

Ook heb ik updates geschiedenis geopend en tot mijn verbazing zijn er een aardig aantal mislukt. zie document bijlage.    Windows updates.docx

Wel stelde ik vast in de voorbije periode, dat ik melding kreeg om updates voor het afsluiten toe te laten en naderhand bij een heropstart de melding te wachten om de updates te laten uitvoeren, dus de normale gang van zaken, maar waarbij het me verbaasde  dat na die melding plots die update al gedaan was en direct werd overgeschakeld naar mijn bureaublad daar waar anders er toch een beetjes tijd overeen gaat voor de installatie, .maar gezien dat soms wel meer dan een keer per dag kon gebeuren dacht ik dat de updates uit kleinere “stukjes” bestonden en schonk er verder  geen aandacht aan.

 

Gelukkig lees ik op  https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4018124/windows-10-update-history?ocid=update_setting_client  :

Windows 10 is een service, wat inhoudt dat de software automatisch wordt verbeterd via periodieke software-updates. Meestal hoeft u niets te doen. De updates worden automatisch gedownload en geïnstalleerd zodra ze beschikbaar zijn. 

Als u de meest recente update installeert, ontvangt u ook eerdere updates die u mogelijk hebt gemist, met inbegrip van belangrijke beveiligingspatches.

 

Hopelijk komt het nog ooit goed. Want ook nu weer geprobeerd de “apps en onderdelen” te openen ...maar met hetzelfde verschijnsel. T.t.z. niets. Even een flitts van het normale weergavebeeld van “apps en onderdelen” en direct terug het bureaublad.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, snowi zei:

Ook heb ik updates geschiedenis geopend en tot mijn verbazing zijn er een aardig aantal mislukt.

Het is altijd dezelfde update die mislukt en steeds opnieuw wordt aangeboden.

 

Kan je bij de laatste mislukte update ook ergens de reden of de foutcode achterhalen waarom het mislukt is?

Probeer een dubbelklik op de update voor KB4040724.

Maak eventueel een afbeelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klikken op de update KB4040724 geeft:

ScreenShot048.jpg.f64426f4914f373bb8e76139c2d4f613.jpg

en klikken op "meer informatie" geeft:

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4040724/windows-10-update-kb4040724

September 25, 2017—KB4040724 (OS Build 15063.632)

Improvements and fixes

This update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update. Key changes include:

  • Reliability improvements and fixes for cellular connectivity.
  • Addressed issue in Microsoft Edge where on first launch after installing KB4038788, or periodically thereafter, users may observe performance issues or unresponsiveness until the next launch of the browser.

If you installed earlier updates, only the new fixes contained in this package will be downloaded and installed on your device.

For more information about the resolved security vulnerabilities, please refer to the Security Update Guide.

 

Known issues in this update

Symptom Workaround
Installing KB4034674 may change Czech and Arabic languages to English for Microsoft Edge and other applications. Microsoft is working on a resolution and will provide an update in an upcoming release.

 

How to get this update

This update will be downloaded and installed automatically from Windows Update. To get the standalone package for this update, go to the Microsoft Update Catalog website.

File information

For a list of the files that are provided in this update, download the file information for cumulative update 4040724. (zie Excel-bijlage a.u.b.)

4040724.csv

Eigenschappen

Artikel-id: 4040724 - Laatst bijgewerkt: 26 sep. 2017 - Revisie: 20

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
Windows 10 Version 1703

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, dan krijg ik zoals boven getoond, de volgende kader/venstertje :

 

image.png.4710d38ff0d89f6c62c3a0cbeb149a8a.png

 

Op 27-9-2017 om 16:36, snowi zei:

en klikken op "meer informatie" geeft:

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel/4040724/windows-10-update-kb4040724

September 25, 2017—KB4040724 (OS Build 15063.632)

en nog verder dus enkel het Excelblad nog als laatste mogelijkheid om te openen ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.