Ga naar inhoud

gemiddelde


AnnH

Aanbevolen berichten

Ik zoek een formule om het gemiddelde van een reeks gemiddelden te berekenen. In bijlage een vb-doc.: in kolom G worden de gemiddelden van vorige kolommen berekend. In G14 wil ik het gemiddelde van de bovenstaande gemiddelden berekenen. Dit lukt als er ten minste 1 cijfer is ingevuld in elke rij. Zodra er één rij blanco wordt gelaten, krijg ik ### ipv een gemiddeld cijfer. Hoe kan ik dit oplossen???

test planning1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing van Jean-Paul is ok voor cel G14, maar best pas je ook de formules in de gehele kolom G aan.

Typ in G7:

=ALS.FOUT(GEMIDDELDE(B7:F7);"")


en kopieer naar beneden t/m G13.
Je eigen formule in G14 kan dan blijven staan, maar let er wel op dat je die cel hebt ingesteld als "Getal met 0 decimalen".
Als je dat zo wil, is dat prima natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2017 om 12:06, alpha zei:

De oplossing van Jean-Paul is ok voor cel G14, maar best pas je ook de formules in de gehele kolom G aan.

Typ in G7:


=ALS.FOUT(GEMIDDELDE(B7:F7);"")


en kopieer naar beneden t/m G13.
Je eigen formule in G14 kan dan blijven staan, maar let er wel op dat je die cel hebt ingesteld als "Getal met 0 decimalen".
Als je dat zo wil, is dat prima natuurlijk.

 

Op 5-10-2017 om 12:06, alpha zei:

De oplossing van Jean-Paul is ok voor cel G14, maar best pas je ook de formules in de gehele kolom G aan.

Typ in G7:


=ALS.FOUT(GEMIDDELDE(B7:F7);"")


en kopieer naar beneden t/m G13.
Je eigen formule in G14 kan dan blijven staan, maar let er wel op dat je die cel hebt ingesteld als "Getal met 0 decimalen".
Als je dat zo wil, is dat prima natuurlijk.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.