Ga naar inhoud

Printer wordt niet herkent


agie

Aanbevolen berichten

Hallo.....al langer problemen met mijn printer die niet wordt herkent. Al een keer verwijdereren en met moeite deze opnieuw weer toegevoegd maar het probleem herhaalt zich.

Intussen weer van alles geprobeerd ( verwijder- stuurprogramma's geïnstalleerd) maar ik kom er niet uit. Volgens een bericht is de printer geherinstalleerd maar wordt niet gezien

Intussen dingen gedownload en weet niet meer wat ik nog wel en niet moet gebruiken. Het betreft een Samsung SCX- 3405 .

Kortom.....graag wat advies en hulp gewenst.:hmmmm:

 

Knipsel.JPG

Knipsel.JPG2.JPG

Knipsel.JPG3.JPG

1.JPG

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon alles gedownload wat je kan vinden over uw printer.

Live update, wireless enz. heb je helemaal niet nodig want je hebt usb versie.

Ik zou alles verwijderen wat je vind over samsung in configuratiescherm / programma en onderdelen.

Eventueel in bij printer met de rechtermuisknop verwijderen.

 

Eerst Visual c++ downloaden.

Let op wanneer je gekocht had en mogelijk moet je de oudere versie downloaden zoals 2015 of 2013

 

Daarna et Ccleaner alles proper maken en je kan de handleiding op deze pagina lezen

USB kabel even uit de printer halen

Herstart de pc.

 

Download nu deze driver en installeert het.

Daarna pas usb kabel in doen als er gevraagd wordt.

Daarna als afdrukken goed werkt dan scandriver installeren.

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foutje van mij want ik gaf Mac scanner driver.

Je moet deze Windows scanner driver hebben

 

Daarna deze firmware downloaden en installeren

Mogelijk heb je al versie V3.00.02.05 maar dat kan ik niet weten.

Firmware is software voor de toestel zelf en heeft niks met Windows te maken.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me tot nu toe niet gelukt om de scanner te laten werken wel de installatie gedaan. - Firmware gedownload maar krijg toch weer meldingen dat de printer niet wordt herkend. Easy printer manager gedownload maar geeft ook deze melding . Even heeft de scanner gewerkt maar op dit moment ervaar ik hetzelfde probleem...helaas

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Knipsel.JPG11.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende dingen weer  gedownload en installeert met hulp van Samsung Printer Diagnostic er staat nu van alles weer op de laptop maar uiteindelijk werkt Op dit moment)

de Samsung Universal  Print driver 3. Ik weet niet of deze blijft werken....het ziet er allemaal anders uit , maar op dit moment kan ik er zowel mee printen als scannen en hoop dat dit ook zo blijft.

Ik wacht even nog af......

a.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.