Ga naar inhoud

Loop toevoegen aan mijn Macro


Joey Aalbregt

Aanbevolen berichten

Beste Excel fetisjisten,

 

Voor mijn stageproject wil ik in cel B1 het nummer uit cel A7 invullen.

Vervolgens moet er dan een pdf van het bestand worden gemaakt en dit moet dan onder de naam uit cel B7 worden opgeslagen.

Dit process moet dan in een soort loop door blijven gaan door elke keer een cel lager te gebruiken behalven voor cel B1.

Dus de volgende keer wordt cel B1 ingevuld met cel A8 en vernoemt naar cel B8 en daarna A9 en B 9.

Dit process gaat door tot A97 en B B97.

 

 

Momenteel heb ik dit aan rapport code:

 


Sub RAPPORAPPORT()
'
' RAPPORAPPORT Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+Shift+R
'

    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=R[6]C[-1]"
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
    Calculate
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "M:\Zorgdivisie\Stagiairs\Monitoring & Control\BOTMAP\" & Range("B7").Value & ".pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=True
    ActiveCell.Offset(-1, 0).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=R[7]C[-1]"
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
    Calculate
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "M:\Zorgdivisie\Stagiairs\Monitoring & Control\BOTMAP\" & Range("B8").Value & ".pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

 

 

Ook heb ik een excel bestandje toegevoegd wat op het werkelijke bestandje lijkt.

Vanwegen privacy is er heel veel weggelaten.

 

 

 

bestand voor computer assistentie.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling dat het programma constant het getal uit A8 en dan A9etc. pakt en dan elke keer invuld in B1.

Wanneer dit gebeurd begint mijn Excel blad flink te rekenen en komen er allerlei resultaten in het printbereik.

Wat in dit bereik terecht komt moet vervolgens worden opgeslagen als pdf en dan vernoemt worden naar wat er in B7 staat en daarna B8 etc etc etc...

 

Ik heb nog een voorbeeld doc toegevoegd om alles zo duidelijk mogelijk te maken.

Het is nu de bedoeling dat er een loop wordt toegevoegd aan de VBA taal die ik hierboven heb opgeschreven.

aangepast door Joey Aalbregt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel formules in mijn excel blad worden berekend met wat er in B1 staat.

A7 tot en met A sintjuttemus is simple weg een hele rij aan zoek ID's.

Wanneer er een Zoek ID in B1 wordt ingevuld wordt er massaal gegevens opgehaald uit allerlei tabbladen.

Het is de bedoeling dat de zoek ID uit A7 wordt ingevuld en dat er dan een pdfje wordt gemaakt en wordt opgeslagen

en dan hetzelfde met A8,9,10,11,12,13 et etc etc en dit moet uiteraard ook een naam krijgen die in B7 t/m B heel veel staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas laat je niet zien waarvoor B1 zoal wordt gebruikt, dat kan wel nodig zijn voor een geschikte oplossing.

Het tweede voorbeelddoc dat je beloofde, plaatste je ook niet, kortom je medewerking aan een oplossing voor jezelf is wel erg minimaal.

Je kunt dit proberen, wel in de aanname dat de mappen die je zelf in je vraag hebt vermeld, ook bestaan.

Sub Macro1()

Dim x As Integer, lr As Integer
With Sheets("Blad1")
Application.ScreenUpdating = False
lr = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For x = 7 To lr
.Range("b1").Value = .Range("a" & x).Value
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"M:\Zorgdivisie\Stagiairs\Monitoring & Control\BOTMAP\" & Range("b" & x).Value & ".pdf"
Next x
Application.ScreenUpdating = True
End With
End Sub

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.