Ga naar inhoud

na herfstupdat Windows 10 komen mijn foto's bij uploaden niet meer in map afbeeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik moest zo nodig weer vlug die herfstupdate downloaden. Nu ja, alles werkt schijnbaar correct. Alleen bij het uploaden van foto's van mijn smartphone naar mijn laptop zijn die onvindbaar bij map Afbeeldingen. Ze komen precies ergens anders terecht.:rofl:

Screen Shot 10-23-17 at 03.55 PM 001.PNG

Screen Shot 10-23-17 at 03.54 PM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je dat nu opnieuw instellen. Ik heb die Herfstupdate ook onlangs binnengehaald en vreemd genoeg werd mijn 10 jaar oude digitale camera vandaag opeens als een nieuw apparaat gezien, waarvoor eerst een en ander ingesteld moest worden (ging wel volautomatisch) voordat ik de foto's kon overbrengen naar de pc. De instellingen die ik in het verleden gemaakt had, waren wel bewaard gebleven. Ik bedoel deze instellingen:

 

59ee4b9b1b416-2017-10-23_21_52_41-Foto_s

 

Dat venstertje zou jij waarschijnlijk willen zien. Zoals je ziet kies ik ervoor om de geïmporteerde foto's eerst in mappen, gesorteerd per dag, op mijn bureaublad te zetten. Daar open ik die mappen met foto's, ik hernoem ze eventueel en sleep ze dan naar een van mijn vele subsubsubmappen in de map Afbeeldingen > Foto's. Ieder doet dat op zijn eigen wijze.

In het venstertje dat ik hierboven laat zien, kun je natuurlijk ook de locatie van importeren wijzigen, en dat is wat jij wilt. Bovendien kun je aangeven of de foto's per dag of per maand gesorteerd moeten worden.

 

Gebruik even niet de app Instellingen, maar het oude vertrouwde Configuratiescherm. Mocht je het niet direct vinden: Start > Systeem > Configuratiescherm.

Kies voor 'Weergeven op grote pictogrammen'.

Klik dan op 'Automatisch afspelen'.

Zoek in de lijst of jouw smartphone erbij staat. Mijn digitale camera zie ik helemaal onderaan in die lijst:

 

59ee4e9242001-Automatisch_afspelen-keuze

 

Kijk dan wat daarachter staat. Achter mijn Fuji camera staat nu "Foto's en video's importeren (Foto's)", maar jij zou daar kunnen kiezen voor "Altijd vragen". En wanneer je je smartphone weer eens aansluit, kies je, wanneer je gevraagd wordt wat je wilt doen: "Foto's en video's importeren", waarbij je hopelijk wel dat instellingenvenster krijgt, waarin jij kunt kiezen dat de foto's per dag gesorteerd moeten worden in mappen. Ook kun je dan een andere locatie opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie maar.....:)Ik had net hetzelfde ondervonden zoals U met apparaat niet meer herkennen enz. maar dat heeft zich bij mij ook automatisch opgelost. Ik heb dus ook de vermelding gekregen 'beginnen met importeren'. Dat doet hij ook maar dan krijg ik die foto's op een andere manier geupload blijkbaar. Nu komen die bij foto's terecht en vroeger werd er gewoon een nieuwe map op datum aangemaakt bij Afbeeldingen. Nu gebeurt dit niet meer59ef1d4328dc2_ScreenShot10-24-17at09_36AM.thumb.PNG.2185b38fba41bd691c20384e0aa21ab6.PNG59ef1da55f99c_ScreenShot10-24-17at09_41AM.thumb.PNG.e8724b8265c6a480af7cf5f63b517c25.PNG

Screen Shot 10-24-17 at 09.35 AM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat bij jou twee keer de Experia E5 vermeld staat. Heb jij 2 van die smartphones?

Zet ze eens allebei op 'Altijd vragen'.

Maak dan een paar foto's met je smartphone en sluit hem aan op je computer. Er zal je gevraagd worden wat je wilt doen.

Als je op dat moment pas kiest voor 'Foto's en video's importeren', krijg je dan wel het venstertje te zien waar je de gewenste instellingen kunt maken? Die instellingen worden daarna namelijk onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die xperia staat er ondertussen al drie keer op. (heb er maar één) Wel ingesteld alle drie op altijd vragen. Venstertje kwam tevoorschijn. Schijnt nu gelukt te zijn. Zit in map op 24/10/2017. Precies toch andere werkwijze dan vroeger. Nu ja, als het zo ook lukt. Mag ik U hartelijk danken voor de aangeboden hulp:thankyou-bor:59ef3d0eeef68_ScreenShot10-24-17at02_57PM.thumb.PNG.0d5a4434b8c5d36efc772a0d182f4e44.PNG

Screen Shot 10-24-17 at 03.08 PM.PNG

Screen Shot 10-24-17 at 03.03 PM.PNG

Screen Shot 10-24-17 at 02.47 PM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je dat venstertje met de vraag "Beginnen met importeren?" nu wel te zien kreeg. :top:

Momenteel worden je foto's geplaatst in de map Afbeeldingen. Als je ze liever in een andere map wilt hebben, bijvoorbeeld in de submap Afbeeldingen > Foto's, dan kun je dat in dat venstertje regelen door te klikken op 'Wijzig de locatie van importeren', waarna je zelf een andere map kiest.

 

Helaas is het zo dat een grote update van Windows 10 (ik bedoel hier eigenlijk de upgrades die Microsoft twee keer per jaar uit wil brengen, zoals de Fall Creators Update (= Herfst Makers Update), waardoor je een nieuwe versie van Windows 10 krijgt) ook je zelf gemaakte instellingen in de war kan schoppen. Soms is na zo'n upgrade een standaardprogramma opeens gewijzigd. Het lijkt erop dat Microsoft graag wil dat je de standaard apps van Windows 10 gebruikt, bijvoorbeeld de app Foto's van Windows 10 om afbeeldingen mee te bekijken. Zelf heb ik daarvoor liever Windows Photo Viewer (bekend van de vorige versies van Windows), maar na een upgrade staat de app Foto's vaak weer ingesteld als standaardprogramma voor afbeeldingen. Tja, dan moet ik zelf weer even aan de slag om mijn eigen standaardprogramma in te stellen. Het is niet anders.

 

Had je nog meer vragen of is hiermee je probleem opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, porrelaar zei:

Het lijkt erop dat Microsoft graag wil dat je de standaard apps van Windows 10 gebruikt, bijvoorbeeld de app Foto's van Windows 10 om afbeeldingen mee te bekijken.

Zeker weten. Hier spreekt een verstandige Windows 7 gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, verstandig:P. Op gebied van privacy is Windows 10 natuurlijk bedenkelijk, maar volgens mij is het wel een veiliger besturingssysteem dan Windows 7. Nu nog Chrome gebruiken Leono en je kunt je schakelaar eens in de andere stand zetten:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.