Ga naar inhoud

Bluetooth verdwijnt na afsluiten laptop


tolhansen

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Sinds een paar dagen zit ik met het probleem dat iedere keer als ik mijn laptop Toshiba Satellite L550 afsluit de Bluetooth verdwijnt uit het actiecentrum en apparaatbeheer. Ik vermoed dat dit komt door een Windows update, maar ben niet helemaal zeker.

Ik gebruik bluetooth voor het koppelen van mijn Philips SHB7000 hoofdtelefoon.

 

Iedere keer als de Bluetooth verdwijnt is de hoofdtelefoon ook verdwenen uit apparaatbeheer.

 

iIk kan de hoofdtelefoon nog wel koppelen met mijn smartphone en daar streamt deze ook probleemloos de muziek

 

Ik heb geen idee wat dit veroorzaakt, maar meestal als ik dit soort problemen heb is het na een windows update.

 

Omdat mijn Toshiba laptop al wat ouder is heb ik bij het updaten van windows aangegeven dat de drivers van de Toshiba met rust gelaten moeten worden.

 

Tot op heden werkte dat aardig maar nu niet meer.

 

Ik heb een printscreen gevoegd van apparaatbeheer, actiecentrum en de map waar de driver in staat die ik gister heb geïnstalleerd.

 

Graag jullie advies

mvg

PC1.docx

PC2.docx

PC3.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tolhansen,

 

Ik heb jouw topic verplaatst naar Hardware algemeen.

 

Even een verzoek: als je een schermafbeelding plaatst doe dan volgens deze beschrijving, zodat het niet omslachtig is om de schermafbeelding te bekijken.

 

Kijk vervolgans naar dit artikel.

Voor oudere laptop is het verstandig om een USB Bluetooth dongle te gebruiken.

Ook als de speaker losgekoppeld is van de laptop blijft die in Aparaatbeheer vermeld.

 

59f3a1e39c4a0_ScreenShot10-27-17004.PNG.d25d6552f2c6f9bde0554b770b83125d.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iEscape voor je reactie. Ik ga hiermee aan de gang en zal je het resultaat laten weten.

Ik hoop dat dit een werkbare oplossing wordt, mijn laptopje is wel oud maar doet het verder nog prima, alleen af en toe de bugs van Windows 10

 

Met vriendelijke groet

tolhansen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.