Ga naar inhoud

outgoing mail server werkt niet


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ikzelf ben op internet via Telenet en gebruik Hotmail voor e-mailverkeer.

Ik krijg regelmatig iemand vanuit het buitenland op bezoek die hier met zijn computer via zijn outlook 2007 mails ontvangt en verstuurt. Het volstond om al zijn instellingen voor incoming mail server te behouden volgens land van herkomst, maar voor outgoing mail server werd "uit.telenet.be" ingevuld (zonder (mijn) telenet inloggegevens (telenet mail adres en wachtwoord) toe te voegen). Dit werkte prefect geduren de voorbije jaren, zelfs tot april begin dit jaar, maar nu werkt dit niet meer.

Let wel, de inkomende mails blijven perfect binnenstromen, maar het is niet mogelijk om een mail te versturen. Ook niet als ik telenet inloggegevens invul (telenet mail adres en wachtwoord). Als ik de telenet inloggegevens invul, meldt zijn computer/outlook dat er een incompabiliteit is tussen het mail adres van de outgoing server en deze van incoming server... . Deze mailadressen zijn inderdaad niet dezelfde, moet dit dan wel?

Ik ben eens gaan kijken op de Telenet site, en daar melden ze dat er "smtp.telenet.be" moet ingevuld worden (dus ipv uit.telenet.be). Maar ook dat blijkt niet te werken.

De poort staat op 587, en of ik verder 'TLS' of 'none' of 'automatisch' instel verandert niets.

Enig idee wat er aan de hand is?

(Ik kan screenshots toevoegen indien nodig, maar dat wordt wat omslachtiger. Ik hoop dat het zonder lukt. )

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.