Ga naar inhoud

Windows 10 bootloop na revert van creator's update


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb sinds de anniversary update van windows 10 al last van BSOD en telkens wanneer ik deze update terugzet zijn deze weer opgelost.

Na het komen van de creator's update had ik het nog eens geprobeerd, zelfde issue, en weer de update teruggezet.

Na een hele tijd werd en 100000 meldingen werd de update nu geforceerd geinstalleerd en ook weer crashte veel applicaties en kreeg ik BSOD. (Driver updates of dergelijke hielpen niet) 

Nu wou ik dus weer de update terug zetten, maar hier liep alles mis. 

Om een of andere reden geraakte de PC in een bootloop en NIETS kan ik nog doen. 

 

In de BIOS heb ik de startup drive eraf gegooid, blijft loopen 

Ik heb een Bootable USB gemaakt met W10 erop en dit als eerste in de BIOS gezet, blijft bootloopen

Ik heb handmatig geboot naar de Bootable USB, blijft bootlopen...

 

Na deze stappen ben ik nogal raadeloos om wat te doen.


Recovery USB werkt niet, geraak niet in advanced boot startup, geraak niet in Safe mode en BIOS/ manual boot options blijken niet te werken aangezien hij steeds in dezelfde bootloop blijft....

Enig advies? 
Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Dalderup zei:

Om een of andere reden geraakte de PC in een bootloop en NIETS kan ik nog doen.

Normaal gezien kom je na enkele mislukte boots in de geavanceerde opstartopties terecht. U niet?

 

12 minuten geleden, Dalderup zei:

In de BIOS heb ik de startup drive eraf gegooid, blijft loopen 

Is nergens voor nodig. Je USB drive als eerste opstartmedium instellen volstaat.

 

14 minuten geleden, Dalderup zei:

Ik heb een Bootable USB gemaakt met W10 erop en dit als eerste in de BIOS gezet, blijft bootloopen

Ik heb handmatig geboot naar de Bootable USB, blijft bootlopen...

Test die bootable USB eens op de pc waarmee je hier aanwezig bent. Zo weet je snel of hij ook echt wel werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

100000 mislukte boots, gebeurt niks 

Ook 10x een hard reboot gedaan door knop in te houden, maar gebeurt niks 

Ik heb geen andere PC om te testen dus heb de hardeschijven uitgetrokken, Bootable USB werkt dus precies toch niet..

Dit is niet zo evident op een Mac :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Dalderup zei:

100000 mislukte boots

Dit is niets om grapjes over te maken vind ik.:(

 

In hoeverre kan ik u au sérieux nemen als je al sinds de anniversary update met problemen zit en er nu pas gewag van maakt nadat de pc er helemaal de brui aan gegeven heeft.

 

Is het een merk pc? Zo ja, geef eens het merk en modelnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC staat al zo'n 4u op en boot elke 10seconde opnieuw op :P

Het gaat om een Medion Desktop PC. 
Dit is een speccy die ik vond in mijn oude posts:

http://speccy.piriform.com/results/TzrCVWJpGp3uM3t5WimEKAT

 

Natuurlijk is het geen windows 7 meer, het gaat om de hardware :)

Betreffende de bootable USB ik heb ondertussen 4 manieren geprobeerd om W10 op de USB te krijgen, maar het maakt geen verschil. 

Unetbootin, via terminal, simpel drag and drop, andere fornats... maakt allemaal geen verschil. De PC wilt niet vanaf de USB booten, dan krijg ofwel "Missing operating system" (foute format dus). En met een ander format krijg ik kan op elke mogelijk manier dat hij simpelweg geen bootable devices vind...

 

Inzake over de aanslepen BSOD.. Ik heb nooit moeite gedaan de BSOD op te lossen (Als dat al mogelijk was op dat oude ding) omdat hij nog geen minuut normaal kon opstarten of hij was al weer afgesloten. Dat werkt niet echt gemakkelijk als je windows explorer nog maar net kan openen en hij crasht al!

 

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

update: 
Eindelijk gelukt, clean install.. maar krijg nu nog steeds BSOD met stopcode: Memory Management

 

Ik heb dan memory diagnose gedaan en windows kon me vertellen dat er Hardwareproblemen gevonden waren.

Nu de vraag die ik me stel, waarom is er door een software update een hardwareprobleem opgekomen?
Ik heb nooit problemen gehad met oudere versies van windows.


Ook terzijde, hoe kan ik weten welk latje nu precies kapot is?
Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.