Ga naar inhoud

plots merk ik dat er wifi wordt gebruikt op mijn pc


clovis

Aanbevolen berichten

ik verschoot nogal pas..ik weet niet echt hoe het kwam,maar plots checkte ik mij netwerk en lag er wifi aan !!!!

blijkbaar zit iemand dan op mijn pc,zonder dat ik het weet?

mijn pc is een desktop en heeft lan-verbinding..

hoe kan ik dit verwijderen ? ben er echt niet goed van....

 

grts clovis !!!!

2020-12-31 04_19_08-Netwerkverbindingen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw getoonde afbeelding laat zien dat je zowel via kabel of wifi op internet kan. Wifi is uitgeschakeld, je maakt gebruik van kabel.

 

De qualcomm atheros ar5bwb222 is een draadloze netwerk adaptor die ingebouwd is in je PC. Niks mis mee.

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, droske zei:
5 uren geleden, clovis zei:

ik verschoot nogal pas..ik weet niet echt hoe het kwam,maar plots checkte ik mij netwerk en lag er wifi aan !!!!

Waar leid je dat uit af?

 

Het is niet uitgesloten dat er van het Wi-Fi netwerk van je provider gebruik gemaakt wordt door een ander toestel (andere computer, GSM, tablet..)

De pc waarvan je die afbeelding toont zit sowieso niet op het WiFi netwerk dat is overduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet eens een draadloze router ofzo...ik kan toch niet op wifi ? ik heb een bekabelde verbinding.

wifi was ingeschakeld..ikzelf heb het uitgeschakeld..het is inderdaad een driver die standaard bij mijn pc geinstalleerd is..kan ik die driver verwijderen?

kan ik toch onmogelijk draadloos op mijn pc? is tevens de eerste keer dat ik dit zie ( mijn pc heb ik al een jaar of 6)..die wifi verbinding...stond er anders NOOIT.

maak ik mij onnodig zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, clovis zei:

wifi was ingeschakeld..ikzelf heb het uitgeschakeld..

Dat had je ons nog niet verteld. 😞

 

1 uur geleden, clovis zei:

die wifi verbinding...stond er anders NOOIT.

Ben er zeker van van wel, maar het is je nooit opgevallen.

 

1 uur geleden, clovis zei:

het is inderdaad een driver die standaard bij mijn pc geinstalleerd is..kan ik die driver verwijderen?

Neen, want Windows installeert die dan automatisch opnieuw. Het heeft ook geen zin. WiFi staat nu uit en dat blijft zo zolang niemand die verbinding terug aan zet. Gebruik jij die pc alleen of gebruikt iemand anders die ook?

 

1 uur geleden, clovis zei:

ik heb niet eens een draadloze router ofzo...

Dat kan niet kloppen. Tegenwoordig zijn alle modems van om het even welke provider van een WiFi router voorzien.

Met welke provider werk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/12/2020 om 14:11, droske zei:

Dat had je ons nog niet verteld. 😞

 

Ben er zeker van van wel, maar het is je nooit opgevallen.

 

Neen, want Windows installeert die dan automatisch opnieuw. Het heeft ook geen zin. WiFi staat nu uit en dat blijft zo zolang niemand die verbinding terug aan zet. Gebruik jij die pc alleen of gebruikt iemand anders die ook?

 

Dat kan niet kloppen. Tegenwoordig zijn alle modems van om het even welke provider van een WiFi router voorzien.

Met welke provider werk je?

SCARLET

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens naar dit.... zie je iets verdachts? je moet weten destijds toen xp nog bestond..ik nog gehackt ben geweest...en dat was echt niet plezant hoor..ik kwam er haast paranoia van..en neen ik maak geen grap !!!!

 

 

afbeelding.png.3bedffc0aea4dc5c08ceaa4bcd4f9796.png

aangepast door Passer
IP en Macadres geblurd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt deze bbox3 van Proximus. Nadien ben je overgestapt naar Scarlet.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html#/bbox3

 

Kijk op die webpagina maar eens goed. Je zult dan vaststellen dat die wel degelijk WiFi signalen verzendt. Wellicht kun je dat via de instellingen van bbox3 uitschakelen, maar als Telenet klant heb ik daar niet zo direct zicht op.

Ik zou trouwens niet weten waarom je dat wel zou doen, het heeft geen zin. Zolang je WiFi met een inlogcode beveiligd is kan niemand er zonder die code verbinding mee maken.

 

Zorg er voor dat je op uw computer, bij je WiFi verbinding, het vinkje verwijdert bij Automatisch verbinding maken. Laat dan nog éénmaal verbinding maken en start de computer opnieuw op. Er zal nu niet meer automatisch een WiFi verbinding gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.