Ga naar inhoud

Redo backup


Dagini

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan zou ik eens in de bios duiken en zien of hij niet alleen op GPT staat, maar dat er een optie is in de zin van:

 

UEFI and Legacy Oprom
Legacy Oprom only
UEFI only

 

(dit zijn de instellingen in mijn bios - wellicht is het in jouw bios anders / soortgelijk?)

 

Dan zou ik hem eens op bèide zetten: uefi èn legavy - misschien wordt hij dan wel herkend bij het booten?

 

De stick op nieuw eens aanmaken zou ook kunnen helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had waarschijnlijk in de bios usb-stick als boot ingezet.

Je moet daar juist daaronder eens klikken dan zie je dat misschien een harddisk als eerst schijf staat.

Er is een verschil tussen eerst boot of eerst schijf in de bios

 

F8 is enkel voor veilig modus

Je kan ESC of F4 klikken als je wilt kiezen welke hardware de bios moet starten zoals usb of cdrom

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dagini zei:

De opstartvolgorde staat zeker  op eerst usb want als ik een andere opstartbare  usb stick gebruik start deze inderdaad van de stick op

Dan is het toch overduidelijk dat je Redo stick niet bootable is.

 

Ik heb je eerder de raad gegeven om Rufus te gebruiken om met die Redo ISO een bootable USB-stick te maken. Ik heb nergens gelezen dat je dat ook al gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske: als eerste had ikinderdaad mijn stick gemaakt met Rufus maar deze  starte niet op   nadien   heb ik een cd gebrand  welke op win10 ook niet opstarte   maar wel op mijn win7 labtop en dan vanaf deze cd  een stick gebrand   maar ook deze stick werkte niet  als derde poging  de  stick gebrand met Unetbootin   en ook deze werkt niet   dus ik weet het niet meer!!

Het is mij nu gelukt om de cd van redoop te starten  doch na enkele ogeblikken  krijg ik volgend melding:

FATAL: errror inserting Versoftb (/lib/modules/2.2.0-23-generic/initrd/versafb.ko:no Such device

En daarmee stop het

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.