Ga naar inhoud

Redo backup


Dagini

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De recentste versie van Redo dateert van 21/11/2012 !!! https://sourceforge.net/projects/redobackup/files/ 

 

Weet ook dat de versie van 2012 is maar dat betekend niet dat uw eigen iso nog goed is door bijvoorbeeld beschadiging van harddisk.

Daarom voor de zekerheid.

 

FATAL: errror inserting Versoftb (/lib/modules/2.2.0-23-generic/initrd/versafb.ko:no Such device 

Dat betekend dat uw usb-stick niet kan vinden.

Je kan dat simpel doen tijdens dat bericht door gewoon uw usb-stick even uit de usb en meteen erin steken en dan klik je op OK of enter (weet niet goed meer)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, stegisoft zei:

Dat is wel héél flauw van jou.

U vindt het dus prima dat men nog blijft werken met software die helemaal niet meer bijgewerkt wordt?

En dat terwijl het hier om software gaat die belangrijke back-ups moet maken en ook nog moet kunnen terug zetten. Ook de volgende jaren nog hé.

 

Programma's als EaseUS Todo back-up, Reflect en AOMEI backupper passen hun software soms meermaals per jaar aan i.f.v. de nieuwere Windows versies en nieuwere noden. Ik ben dan wel al 70 jaar maar ga wel nog met de tijd mee hoor. Vooral omdat het noodzakelijk is. Maar jullie doen maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, stegisoft zei:

Ja omdat het nog altijd zeer goed is.

Oh ja?

 

Quote

(brandt het ISO-bestand op een cd/dvd)

U kunt Redo op een usb-stick zetten door eerst een cd/dvd te branden en dan vanuit Redo zelf een usb-stick te creëren. Dit is de aanbevolen methode, anders werken sommige zaken niet goed.

Bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/redo-backup-recovery-restore-image-herstel-pc

 

Zo goed is die software dus. Na al die jaren hebben ze dat probleem nog altijd niet verholpen.

Als test heb ik nu zelf ook eens die Redo  ISO met Rufus op een USB stick gebrand en er ervaar hetzelfde probleem als Dagini.

 

Ik zal er morgen eerst eens een bootable CD van branden en van daaruit een usb stick aanmaken, wat Dagini trouwens ook al gedaan heeft. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

De recentste versie van Redo dateert van 21/11/2012

Achteraf Dagini, dacht ik: mogelijk kan Redo niet overweg met UEFI en/of GPT en zit het hem daar?

Alhoewel: Stegisoft vertelt dat het bij hem prima werkt - en ik veronderstel dat hij het ook over Redo heeft - dus zal het daar toch niet aan liggen... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Dagini

 

Ik heb een aantal tests gedaan betreffende het aanmaken van een Redo Backup Live USB-stick.

 

Redo Backup ISO download

 

Heb eerst een Live CD gemaakt. Deze start probleemloos op.

Live USB stick gemaakt...

  1. Vanuit de Live CD. Deze stick werkt niet.
  2. Aan de hand van de recentste versie van Rufus. De stick werkt niet.
  3. Aan de hand van UNetbootin Windows 657 (vanavond uitgevoerd). Vanaf deze stick start Redo wel op !!!

UNetbootin Windows 657 download

 

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik op mijn Medion test pc van 2011 naar het boot menu kan via F8. Deze pc heeft nog een Legacy BIOS.

 

Ook op mijn Acer laptop (UEFI bios) heb ik die stick getest.

Via F12 kwam ik zonder problemen in het boot menu doch de Redo stick werd niet herkent en stond dus niet in het menu.

Heb dan de BIOS van UEFI naar Lagacy moeten zetten om via F12 het boot menu te openen bij het opstarten met ingeplugde stick.

Redo backup leek normaal te gaan opstarten ( het gekende Redo venster verscheen) maar toch liep het fout met de volgende melding als resultaat:

PC050007.thumb.JPG.eeacd4cecf9d6aee822ffb4d283d5d24.JPG

 

Toch heeft de pc wel degelijk een live file systeem gevonden, zo niet zou het openingsvenster van Redo niet kunnen getoond geweest zijn.

 

Bij een herkansing eindigde het het verhaal in een andere melding dan deze die ik hier getoond heb.

 

Uit deze ervaringen meen ik te mogen besluiten dat Redo net werkt op een pc met een UEFI bios.

Ik hoop voor Dagini dat iemand het tegendeel kan aantonen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, droske zei:

Uit deze ervaringen meen ik te mogen besluiten dat Redo net werkt op een pc met een UEFI bios.

 

15 uren geleden, droske zei:

Ik hoop voor Dagini dat iemand het tegendeel kan aantonen.

Dat is iets voor ervaren Redo gebruikers zoals Stegisoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.