Ga naar inhoud

Hier het zelfde geval plotseling grote iconen


reddevel

Aanbevolen berichten

Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik gisteren toen alles terug in orde was ik een herstelpunt had aangemaakt maar dit is met de update ook verdwenen zodat ik hem niet kan herstellen naar een vorige situatie. Ook de keuze om het bureaublad uit te breiden is verdwenen, wat de updates betreft geeft hij niet aan welke hij heeft uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pech blijft je achtervolgen...

Je hebt zeker een grote update gehad. Sterker nog, het was een upgrade: je hebt vandaag een totaal nieuwe versie van Windows 10 gekregen: versie 1709, de Fall Creators Update.

Als je al zelf herstelpunten had gemaakt, dan zijn die na zo'n upgrade altijd verdwenen. Waarom? Die herstelpunten horen bij de vorige versie van Windows 10. Voor de huidige versie (1709) bestaan nog geen herstelpunten.

 

In plaats van een driver van AMD heb je nu een Microsoft Basic Display Driver, volgens Speccy. (Overigens prima gedaan deze keer, die link van Speccy! :top:)

 

Jij hebt als besturingssysteem Windows 10 Home 64-bit.

Je grafische kaart is al wat ouder; het is er een uit de ATI Radeon HD 4600 series.

ATI heet tegenwoordig AMD. AMD heeft geen Windows 10 driver voor die grafische kaart...

Niet wanhopen, want ik heb elders al gelezen dat de driver voor Windows 8 in dit geval ook moet volstaan om de klus te klaren.

Hier vind je de Windows 8 64-bit driver voor jouw grafische kaart: http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy2&os=Windows+8+-+64

Niet de beta driver nemen, maar degene die bovenaan staat. Deze dus:

 

5a19e7458c729-AMD_driver-Legacy.png

 

Downloaden, maar nog niet installeren!

Ga dan naar deze website en download daar de AMD Clean Uninstall Utility: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Uninstall-Utility.aspx

Lees de instructies op die pagina goed door.

 

Je gaat nu eerst de AMD Clean Uninstall Utility uitvoeren. Die verwijdert de geïnstalleerde driver voor je grafische kaart.

Als dat gebeurd is, krijg je de melding dat je de computer opnieuw moet opstarten. Doe dat.

 

Nadat de computer opnieuw is opgestart, klik je met de rechter muisknop op de Windows 8 driver voor je grafische kaart die je al had gedownload. Kies dan Als administrator uitvoeren.

Hopelijk wordt die driver zonder problemen geïnstalleerd. Als dat lukt en als daarna het beeld weer in orde is, moet je een herstelpunt gaan maken.

je kunt daarvoor deze handleiding gebruiken:

Even een aanvulling op die handleiding van clarkie: Wanneer bij jou Systeembeveiliging voor de C: schijf is uitgeschakeld, dan moet je die eerst nog inschakelen. In het venster Systeemeigenschappen > tabblad Systeembeveiliging, kijk je wat er staat achter de C: schijf.

Staat daar onder Beveiliging dat deze ingeschakeld is, dan kun je direct een herstelpunt gaan maken.

Staat daar onder Beveiliging dat deze uitgeschakeld is, dan klik je op de C: schijf om die te selecteren. Daarna klik je op de knop Configureren, waarna je systeembeveiliging voor de C: schijf kunt inschakelen. Nadat je dat gedaan hebt, maak je een herstelpunt aan.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ porrelaar

Ik heb uw opdracht uitgevoerd en alles is nu weer in orde, hopelijk mag het dit keer zo blijven en moet ik niet telkens na een update alles weer gaan veranderen. Ik laat u in ieder geval achter enkele dagen weten of alles nog in orde is nogmaals heel hartelijk bedankt. :top::top::top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is.

Tip: bewaar zowel de Windows 8 64-bit driver als de AMD Clean Uninstall Utility samen op je computer in een map, die je een eigen naam geeft, bijvoorbeeld: "Goede driver grafische kaart".

Het is te hopen dat je die niet meer nodig hebt, maar je weet maar nooit.

 

We horen over een paar dagen wel van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.