Ga naar inhoud

Grijs blok in document


Sparks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had een document aan iemand anders gegeven. Vervolgens kreeg ik hem terug met 2 rare grijze blokjes erin. Ik ken dit niet van Excel en vroeg me af of iemand weet hoe deze blokjes erin zijn gekomen?

Ik heb een printscreen van de vakjes. Je kunt erop klikken en het lijkt of het een link naar iets bevat. Als ik onder macro's kijk zie ik niks staan.

Wie kan mij helpen?

vb excel.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik had een word-bestand aan iemand anders gegeven. Toen ik hem terugkreeg waren er ineens 2 grijze vlakjes in opgenomen. Ik weet niet hoe ze daar komen en hoe ik ze weg moet krijgen.

Het lijkt alsof je erop kunt klikken en er evt een macro oid achter zit...ik heb echter geen idee want als ik erop klik gebeurt er verder niks.

Wie weet hoe je de grijze vlakjes wegkrijgt en hoe ze er zijn gekomen? is het een macro? Als ik onder macro's kijk staat er verder niks.

vb grijze vakjes in word.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn gewoon twee knoppen. Met het plaatje alleen is het puur gokken maar ik denk dat het activeX elementen zijn.

Probeer het volgende Tabblad ontwikkelaars -> klik op Ontwerpmodus.

Daarna ga je naar een van de knoppen Rechter muis klik

Daar kan je

1. De knop verwijderen

2. De eigenschappen aanpassen

3. De programmacode bekijken.

Als het gewone knoppen zijn (geen activeX) dan rechter muis klik

Dan kan je :

1. De knop verwijderen (knippen)

2. Op macro toewijzen klikken, dan kan je zien als er een macro is toegewezen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals het bij mij opent is het een afbeelding waar in het midden beide grijze vlakjes staan.

als je ergens in de buurt van die grijze vlakjes klikt, hoort de rand om de afbeelding te verschijnen, en als je dan op del klikt kan je de hele afbeelding wegtoveren.

omdat het een plaatje is, hebben die grijze 'knoppen' geen functie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2017 om 14:24, Grote Woef zei:

Dit zijn gewoon twee knoppen. Met het plaatje alleen is het puur gokken maar ik denk dat het activeX elementen zijn.

Probeer het volgende Tabblad ontwikkelaars -> klik op Ontwerpmodus.

Daarna ga je naar een van de knoppen Rechter muis klik

Daar kan je

1. De knop verwijderen

2. De eigenschappen aanpassen

3. De programmacode bekijken.

Als het gewone knoppen zijn (geen activeX) dan rechter muis klik

Dan kan je :

1. De knop verwijderen (knippen)

2. Op macro toewijzen klikken, dan kan je zien als er een macro is toegewezen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.