Ga naar inhoud

Icecream screenrecorder - audio vraag


Passer

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, porrelaar zei:

e moet niet mij bedanken, maar nokiaprox... 

oei oei.. door snel naar de antwoorden te kijken en uit te proberen had ik verdorie nog niet gemerkt, dat jij, Nokia, aan het antwoorden was ipv Porrelaar.

 

en dus ere aan wie ere toekomt: dank je wel Nokiaprox, je hebt weer een mus gelukkig gemaakt!

(en voor de rest: ik doe geen andere opnames met andere software, ik bewerk nog wel video/audio met (de freewareversie) van VSDC, maar daar stopt het ook mee. - maar 'k neem het in mijn achterhoofd mee, je weet maar nooit)

 

Dank je wel allebei en nog een fijne avond (enfin: weekend) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

probleempje: ik ging net nog eens iets opnemen, mijn Stereo Mix staat op 80% (ook geprobeerd daarna met 100%) en... ' t is weer te stil.

 

Heb je nog ideeën Nokiaprox ?

 

(raar: een week geleden werkte het zo wèl ...)

 

edit: en plots dacht ik : zou het misschien aan Icecream-zelf liggen en ging eens kijken naar de audio-instellingen.

 

Daar staat de Stereomix wèl bij microfoon-ingang (maar die gebruik ik niet)

 

maar bij Audio-apparaat staat Luidsprekers gekozen (en is geen keuze voor Stereo-mix te zien:

 

 

Plaatje.jpg.6855f7682afae80871b860d8f065ec7c.jpg

 

misschien geeft dit je ideeën ? (of zou ik die HDMI eens kiezen? (maar heb nu geen tijd voor een test - zal voor straks zijn)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dit programma niet, dus het blijft een beetje gissen.

Ik zou het volgende proberen:

 

Plaatje.jpg

 

Kies in dit scherm bij Microfoon-apparaat iets anders dan 'Stereo-mix' (afhankelijk van de keuze die je krijgt door op het pijltje rechts te klikken), misschien verschijnt Stereo-mix dan als keuze bij Audio-apparaat. Nu staat het er niet tussen want je kan een apparaat niet aan 2 bronnen toewijzen. Zoals het nu staat neem je het niveau op waarop je luistert (14/15%).

 

Trouwens:

 

Plaatje.jpg

 

als het goed is zou in dit beeld het bovenste metertje de instelling van Stereo-mix moeten volgen (80 of 100 %)

 

(Maar het blijft een gok, van mijn kant uit)

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb al van alles geëxperimenteerd en het gevolg is dat nu mijn geluid veel sterker moet gezet worden dan daarstraks om ong hetzelfde geluidsniveau te hebben (tot hiertoe zette ik het op 16, nu staat het op 50 - maar da's niet echt een probleem)

Alleen: als ik nu video's van het net afspeel, spelen ook die veel stiller af... (zelfs met volumeknop volledig open)

(en 'k heb al zoveel gedaan dat ik het al niet meer weet wààr ik wat veranderde - iig steeds ergens iets via mijn audioknop in mijn balk van onder)

 

(ook gewoon ter info: op mijn boxjes staat ook een regelknopje en dat staat tot hiertoe ook maar op 1/4 van de totale sterkte - 'k begin me al af te vragen of ik eigenlijk altijd niet op een laag niveau afspeelde - al hoorde ik alles wel goed... ? ?)

 

Goed, nu even verder ivm met je antwoord:

Het bovenste op iets anders zetten gaat niet, er is daar maar één keuze.

  (en die microfoon gebruik ik trouwens nooit)

raar is wel dat onderaan Opname microfoon niet aangevinkt is en dat ik bovenaan toch een keuze krijg... ?

 

edit: net terug naar Icecream gegaan en daar kon ik dit aanklikken: Open mixer

toen ik dit deed, merkte ik dat het geluidsniveau van FF veel lager stond dan het algemeen geluidsniveau - 'k heb het nu hoger gezet en nu is toch het geluid van mijn internetvideos terug gewoon.

 

Plaatje.jpg.35860cc472f80407c6102b0e2eae5dcb.jpg

 

(wat een geprul allemaal....  :xd: )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou je net wijzen op die audio-mixer, maar je hebt het dus zelf gevonden.

Je kan die ook openen in Windows door rechts te klikken op het luidsprekersymbool in het systeemvak en te kiezen voor ‘Volumemixer openen’. Voor elke geopende applicatie die audio kan weergeven, komt er een demper bij en zo kan je een mix maken van de verschillende bronnen.

Maar nu terug naar je probleem:

1 uur terug, Passer zei:

raar is wel dat onderaan Opname microfoon niet aangevinkt is en dat ik bovenaan toch een keuze krijg

Dit lijkt mij logisch: in het bovenste scherm vertel je Icecream welke audiobronnen beschikbaar zijn op de ‘ingangen’ microfoon-apparaat en audio-apparaat en in het tweede scherm kies je welke ‘ingangen’ je wil opnemen: audio en/of microfoon.

Bij jou is nu aan de ‘microfoon-ingang’ de geluidsbron Stereo-mix toegewezen en aan ‘audio-apparaat’ de geluidsbron Luidsprekers.

(Misschien heb je bij microfoon-ingang geen andere keuze omdat er geen microfoon aangesloten is ??? Je zou eens kunnen proberen een mini-jack in de microfoon-aansluiting van je PC te steken, maar ik betwijfel of dat iets uithaalt)

Een normale situatie zou zijn:

microfoon-ingang -> een microfoon (of niets)

audio-apparaat -> Stereo-mix

In het tweede scherm is aangevinkt ‘neem audio op’. Dit is volgens jouw instellingen dus het luidspreker-signaal.

Ik zie nog enkel de mogelijkheid om in het tweede scherm ‘Neem audio op’ uit te vinken en ‘opname microfoon’ aan te vinken (in de hoop dat er dan geen vervorming van het geluid optreedt).

Hopelijk is het bovenstaande een beetje te begrijpen, ik weet niet hoe het simpeler te formuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nokiaprox,

 

'k ben al weer wat verder ! (eigenaardigheidje van Icecream ontdekt)

 

Ik heb idd geen microfoon aangesloten. De jack van mijn boxjes zit in het groene slotje achteraan (vertel me nu niet dat ik dit al mijn hele leven in het verkeerde ingangetje gestoken heb !  :) )

 

Maar goed= dat eigenaardigheidje van Icecream:

 

als ik in mijn balk rechts op geluid klik, krijg ik bovenaan ook die mixer om te openen.

voorbeeldje:

Plaatje.jpg.fb7d135db62aefb644713222b905918f.jpg

Als ik daar de 'hoofdschuifbalk' verschuif (luidsprekers dus) schuift alles mee naar boven of beneden, TENZIJ ik van (vb) FF de positie handmatig aanpaste: dan blijft die gewoon op zijn sterkte staan.

 

Daartegenover: als ik in Icecream van één van de subinstellingen lager zet en daarna de hoofdbalk verschuif, verschuift ook de subbalk proportioneel mee !

 

Enfin goed: wat ik nu denk is dat ik aan de instellingen van Icecream geweest ben en dat daardoor het opnamegeluid weer te weinig is.

 

'k ga dadelijk dit dus eens uitproberen: Icecream gelijkstellen aan het niveau van de luidsprekers en dan terug een testopname doen. 'k Heb zo'n stil vermoeden dat het dààraan gelegen heeft.

(en anders heb ik weer problemen...)

 

(nog een eigenaardigheidje wat ik niet kan verklaren, 'k weet dus niet op het aan Windows of Icecream ligt): soms staat er (zie plaatje) wèl geluidsregeling van mijn Outlook in, soms echter ook niet. Idem voor mijn Screenshotcaptor (om screenshots ge maken): soms komt het er in voor, soms niet.... raar... (zowel in windows-volumeregeling als in de mixer van Icecream)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k laat je even mee volgen:

't was te mooi om waar te zijn (?) want het is niet gelukt.

 

vooraf zowel op de windows-audioknop als bij IC op de mixer gekeken: alles stond op 16 (hoofd en alle subregelaars)

 

Maar wat me nu opviel: nadat ik een testopname maakte (en het wéér te stil was!) ging ik dadelijk in IC naar de mixer kijken en .... :

 

Plaatje.jpg.58cf8eac293b3008e52846cee61fd0a8.jpg

 

Wie heeft dat ding daar op 'maar' 3 gezet ??? (zal wel IC-zelf zijn vermoed ik)

 

Dus ga ik nu verder zoeken in de IC-instellingen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volumemixer werkt inderdaad zoals je het beschrijft, maar het gaat hier enkel om het volume van de luidsprekers. Dus hetgeen je hoort, niet hetgene dat je opneemt. Als je dus het volume van Icecream hier gelijk zet met dat van de 'hoofdschuifbalk', zal je nog altijd het volume opnemen zoals je het beluistert. Als je in die situatie dus luider wil opnemen, zal je ook luider moeten luisteren, want zoals ik in  mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, neem jij het niveau van de luidsprekers op (met die instellingen van Icecream)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.