Ga naar inhoud

Icecream screenrecorder - audio vraag


Passer

Aanbevolen berichten

Gebruikt iemand dit programma?

 

Zo ja: als ik een scherm opneem is de audio van het opgenomen filmpje aan de stille kant.

Nu is er een knop om de audio te versterken, maar deze heeft - voor zover ik weer - 'k gebruik het progje nog maar pas - alleen invloed op de output, op het geluid dat je tijdens het opnemen hoort - echter niet op het geluid van het opgenomen filmpje.

 

Kan ik ergens iets instellen zodat het opgenomen geluid wat luider is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ken het programma zelf niet, maar dit is de handleiding: https://icecreamapps.com/pdfman/Icecream-Screen-Recorder-Manual.pdf

 

Een paar stukjes uit die handleiding:

(blz. 2-3:) Sound Recording

The program successfully records both system and microphone sounds. To record system

sounds, tweak the balance and volume settings and allow Icecream Screen Recorder to capture

video and audio simultaneously. It’s also possible to use a mic to comment on a video that’s

being captured.

 

In het control panel van Icecream Screenrecorder bevindt zich de Audio button:

(blz. 7 van de handleiding:) Audio button

Click the audio button to open audio controls on the control panel. In its left side there's an

equalizer showing the live audio volume. In the middle there's a button to disable/enable

audio, press it to stop/continue recording audio. To the right there's a current volume level

slider, swipe the marker on it to increase/decrease the volume. The set level's value is

shown to the right of the slider in percents.

 

Maar misschien had jij dat ook allemaal al gevonden. Sorry, ik kan je hier dan niet verder mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets meer uitleg (is voor komende lezers misschien ook handig):

 

In mijn systray heb ik een icoon van mijn geluid: Plaatje.jpg.039ec85fd2cc178832d46112f336952e.jpg

dat staat altijd op 15/16 en geeft voor mij een voldoende geluidsniveau voor het afspelen van video's.

 

 

In het programma is dus deze knop (de volume level die jij ook al noemde) - en die staat bij het openen van het programma altijd op dezelfde waarde als het geluidsniveau van hierboven:Plaatje.jpg.c58a5def7e3ee29d0f3708e516ed0fbb.jpg

 

Toen ik vaststelde dat het geluidsniveau te laag stond bij een opgenomen screen dacht ik : ah, dààr kan ik het opnamegeluidsniveau mee verhogen.

Alleen:blijkbaar verhoogt dit alleen maar het afspeelniveau: je hoort het geluid tijdens de opname dus wel sterker (als je het bv op 30 zet), maar bij het afspelen op geluidssterkte (boven dus) van 15 , geeft het niet het normale 15-niveau weer, maar hoor ik het a.h.w. de helft stiller.

(verschillende tests gedaan)

 

je verhoogt er dus het afspeelniveau mee, terwijl ik eigenlijk het opnameniveau zou willen verhoogd zien...

 

(dank voor het meedenken Porrelaar!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende:

Klik met rechts op het luidsprekersymbool in de SysTray en klik op "opnameapparaten".
Klik in het volgende venster op het standaard-opnameapparaat (ik vermoed "Stereo-mix"), en dan rechtsonder op "Eigenschappen".
Ga nu naar het tabblad "Niveaus", daar zou je het opnameniveau moeten kunnen verhogen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k vind er niets van opnameniveau... (mogelijk zou het kunnen geregeld worden bij het tabblad Opname (rechts onder) - alleen geldt dit blijkbaar alleen voor opnames met microfoon?

 

5a2a53979b213_Plaatjegeluid.thumb.jpg.0cfdc7ee052e09504b9562107b285eb2.jpg

 

BTW: wat me verwondert : bèide apparaten staan aangegeven als 'standaardapparaat'  (of is dit normaal bij externe luidsprekers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal "Stereo Mix" nog moeten inschakelen (enable) op je PC. Hier wordt uitgelegd hoe je dat doet.

Dat beide weergaveapparaten als standaard ingesteld staan is waarschijnlijk normaal: Speakers als standaard voor analoge weergave, HDMI als standaard voor digitaal. (Is je monitor verbonden via HDMI ?)

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha !

 

Eerst een testje gedaan en het geluid was weer te stil - maar 'k ben tot een oplossing gekomen (die voordien niet werkte) : als ik dan mijn geluidsniveau (luidsprekertjes) hoger zet, dan wordt ook het geluid in het filmpje euh... luider opgenomen en heb ik in het filmpje dus wèl het goede geluid.

(tot daarstraks verhoogde het geluidsniveau in het filmpje niet als ik de 'geluidsknop' hoger zette - nu dus wel !)

 

Volgende stap: ik ga het gewoon op 100 zetten - mogelijk heb ik dan van de eerste keer hetzelfde geluidsniveau in het origineel als in het ge-screeensavede ?

 

Hoe dan ook, 'k ben ermee geholpen Porrelaar - dank je wel !  (nu maar snel in een dokument opslaan zodat ik het later terug kan opvissen indien nodiig :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

waar verstoppen ze die dingen toch allemaal ???

Het wordt steeds erger met Microsoft :( ...

 

Nog even dit: hou er rekening mee dat het verhogen van het opnameniveau bij Stereo Mix invloed heeft op alle audio-opnamesoftware op je PC. Als je bvb. Audacity gebruikt om geluid op te nemen, zal je daar het niveau moeten verlagen (of misschien werkt dat ook gewoon via de 'geluidsknop', daar heb ik geen ervaring mee).

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.